معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار قرچک گفت: جهاد کشاورزی تهران برای ایجاد ۲۵ هکتار گلخانه بزرگ و ۶ هکتار گلخانه کوچک در این شهرستان تعهد داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، مصطفی زینت‌بخش صبح دیروز در جلسه ستاد توسعه کشت‌های گلخانه‌ای شهرستان قرچک به اهمیت، گسترش و نقش کشت واحدهای گلخانه‌ای در اقتصاد مقاومتی و در شرایطی که شهرستان با کم‌آبی و نیاز روزافزون به محصولات کشاورزی نیز مواجه است، تأکید کرد.

وی بیان کرد: تولید محصولات کشاورزی در فضای گلخانه‌ای، حجم تولید داخلی را افزایش خواهد داد و مصرف آب را هم کاهش می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار قرچک تصریح کرد: با‌ توجه به تعهدات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نسبت به احداث واحدهای گلخانه‌ای بزرگ و کوچک برای شهرستان، ابراز امیدواری کرد که شرایط و بستر لازم برای احداث واحدهای گلخانه‌ای در شهرستان ایجاد شود و با رفع مشکلات و موانع، شاهد رونق کسب‌ وک ار در این بخش باشیم.

وی خاطرنشان کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای و کم‌کردن مصرف آب کشاورزی به‌ عنوان اصلی‌ترین موضوعات اقتصاد مقاومتی است، با توجه به نامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران مبنی بر تعهد ۲۵ هکتاری برای احداث واحدهای گلخانه‌ای بزرگ و ۶ هکتار برای احداث واحدهای گلخانه‌ای کوچک برای شهرستان، تمامی اعضای کارگروه نهایت تلاش، همکاری و مساعدت لازم را برای محقق‌شدن این مهم اختصاص دهند.

زینت‌بخش با بیان اینکه جهاد کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای را با‌ جدیت و سرعت بیشتری دنبال کند، اظهار کرد: در اسرع وقت متقاضیان احداث گلخانه نسبت به صدور مجوز بابت احداث سازه سبک از شهرداری اقدام کنند، همچنین شهرداری متعهد شده است نهایت همکاری و مساعدت لازم را انجام دهند و متعاقب آن تسریع در ارسال پرونده‌های متقاضیان گلخانه به کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان صورت گیرد.

وی در پایان متذکر شد: با‌ توجه به طرح مشکلات توسط متقاضیان احداث گلخانه‌ها مبنی‌ بر آغاز و اجرای کار بدون حتی احداث یک اتاق که همه اعضا ستاد در این موضوع هم‌نظر بودند، شهرداری و شورای اسلامی شهر در صورت ارائه مدارک مستند و تأییدیه فرمانداری نسبت به مجوز موقت شروع به ساخت اقدام کنند.

در ادامه علی‌اشرف کریمیان رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان قرچک به ارائه گزارشی در رابطه احداث گلخانه‌ها پرداخت.

کدخبر: ۱۳۹۷۰۲۲۵۰۰۰۱۱۵