رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: طی برنامه‌ریزی پنج ساله ۲۵۰ هکتار باید به سطح زیر کشت گلخانه‌های استان کرمانشاه تخصیص یابد.

خسرو شهبازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه اکنون سطح زیر کشت گلخانه‌های استان کرمانشاه بیش از ۵۰ هکتار است اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۹ هکتار به سطح زیر کشت گلخانه‌ها افزوده شود.

وی عنوان کرد: تاکنون برای ۴۳۰ هکتار از استان برای توسعه گلخانه‌های استان مجوزهایی صادر و در این راستا حرکت بسیار خوبی آغاز شده است که امید داریم به نتیجه برسد.

شهبازی با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی‌ها باید بعد از پنج سال ۲۵۰ هکتار در سطح استان به توسعه گلخانه‌ها اختصاص یابد گفت: یکی از اقدامات برنامه‌ریزی شده برای توسعه گلخانه‌ها در استان احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۶ مجتمع گلخانه‌ای در استان برای توسعه اعلام آمادگی کرده‌اند افزود: عملیات اجرایی دو مجتمع گلخانه‌ای شامل اسلام‌آباد غرب و حیدرآباد امسال آغاز می‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه فضای گلخانه‌ای از نظر راندمان آب به طور تقریبی ۱۰ برابر کمتر از فضای آزاد آب مصرف می‌کند گفت: عملکرد در واحد سطح فضای گلخانه‌ای بین پنج تا ۱۰ برابر بیشتر از فضای آزاد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: به منظور بهره‌وری در مصرف آب، افزایش راندمان آبیاری و عملکرد در واحد سطح سیاست جهاد کشاورزی این است که زمینه کشت سبزی و صیفی در فضای گلخانه‌ای را فراهم کند.

شهبازی با اشاره به اینکه توسعه گلخانه‌ها جز برنامه‌های اساسی کشور است عنوان کرد: برای تحقق آن تلاش و همکاری دستگاه‌های مختلف لازم و ضروری است.