تهران- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ۵۶ طرح متقاضی گلخانه ثبت شده در سامانه کارا در استان تهران با رقم ۵۳۰ میلیارد ریال در کمیته فنی استان مصوب و به بانک معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کریم ذوالفقاری عصر چهارشنبه در هفتاد و نهمین جلسه ستاد گلخانه و قارچ که در سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برگزار شد افزود: باتوجه به اینکه توسعه گلخانه ها در استان از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هکتار بوده ، مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان ها باید برنامه زمان بندی خود را برای احداث گلخانه ها تنظیم و ارسال کنند.
وی تاکید کرد: تاکنون ۹۳ طرح درحوزه گلخانه در سامانه کارا ثبت شده که ۸۰ طرح متقاضی مشاغل روستایی و عشایری هستند و از این میزان ۵۶ طرح با رقم ۵۳۰ میلیارد ریال در کمیته فنی استان مصوب و به بانک معرفی شده است.
در این جلسه همچنین برخی بهره برداران گلخانه از جمله بهره بردار طرح ۴۵ هکتاری گلخانه با مشارکت شرکت هلندی در شهرستان ورامین و گلخانه صنعتی ۲۸ هکتاری در پاکدشت به ارائه طرح خود پرداختند.
مسائل و مشکلات درخصوص صدور پروانه های گلخانه های کوچک مقیاس بررسی و توضیحات و راهکارهای مناسب در این جلسه ارائه شد.
نبود دفتر نظام مهندسی در شهرستان فیروزکوه، مشکل نرم افزاری سامانه صدور پروانه نظام مهندسی، عملکرد بالاتر سالن های قارچ نسبت به فضای گلخانه و لزوم ارزیابی جداگانه در عملکرد و تخصیص تسهیلات از سایر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

کد خبر: