به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، خسرو عمرانی، معاون جهاد کشاورزی ‌بوشهر در نشست شورای حفاظت منابع آب استان بوشهر از اجرای طرح نوین آبیاری در اراضی نخلستانی استان خبر داد و اظهار داشت: با اجرای طرح نخلستان آبیاری سنتی به نوین تبدیل می‌شود که تاکنون  طرح‌های مطالعاتی مختلفی در دشتستان اجراء شده است.

وی از تکمیل طرح مطالعاتی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری اراضی نخلستانی سعدآباد دشتستان خبر داد و بیان کرد: این طرح امسال عملیات آن با همکاری باغداران و جهاد کشاورزی  اجرا و شیوه آبیاری سنتی این اراضی به تحت فشار تبدیل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای طرح مطالعاتی آبیاری نوین در نخلستان‌های آب‌پخش و شبانکاره خبرداد و افزود: طرح مطالعاتی تبدیل آبیاری سنتی به تحت فشار در اراضی نخلستانی مناطق یاد شده  اکنون ۹۵ درصد پیشرفت دارد که بر اساس برنامه زمان‌بندی عملیاتی می‌شود.

عمرانی با اشاره به توسعه طرح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر گفت: تا سال ۱۳۹۵ حدود ۱۲۴ هکتار اراضی استان بوشهر به کشت گلخانه‌ای اختصاص داشت که سال قبل ۱۹۹ هکتار به این مجموعه افزوده شد.

وی با اشاره به اینکه امسال  ۱۵۰ هکتار طرح کشت گلخانه‌ای در استان اجراء می‌شود خاطر نشان کرد: این طرح نه تنها در صرفه‌جویی آب تاثیر قابل توجهی دارد بلکه در افزایش راندمان تولید با کیفیت محصولات کشاورزی و افزایش اشتغال روستایی نقش مهمی ایفا می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با تاکید بر مشارکت بیشتر بانک‌ها در تسریع پرداخت تسهیلات بانکی به مجریان طرح کشت گلخانه‌ای افزود: پرونده‌های گوناگونی برای اجرای طرح کشت گلخانه‌ای در بانک‌های استان بوشهر  تشکیل شده  و مجریان این طرح‌ها در انتظار دریافت تسهیلات بانکی هستند که باید نظام بانکی در این عرصه خدمات خود را افزایش دهد.