به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، خسرو عمرانی ظهر دیروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با بیان اینکه بحران کم‌آبی در اراضی کشاورزی یکی از معضلات این بخش است اظهار داشت: برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی در استان طرح آبیاری تحت فشار در اراضی باغی، صیفی جات و نخلستان اجرایی شده است.

وی با تاکید بر توسعه کشت گلخانه‌ای و نقش آن در افزایش تولید  و کاهش مصرف آب گفت: کشت گلخانه‌ای ضمن اینکه راندمان تولید محصول تا ۲ برابر افزایش می‌دهد بیش از ۸۰ درصد آب مصرفی کشاورزی نسبت به اراضی روباز صرفه‌جویی می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای طرح گلخانه‌ای در مساحت ۹۴ هکتار در استان خبرداد و بیان کرد: ۹۴ هکتار کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر وجود دارد که در آنها انواع محصولات صیفی، سبزی و نشاء محصولات تولید می‌شود.

عمرانی تولید ۷۰ هزار تن محصول از اراضی گلخانه‌ای را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: تولید ۶۱۶ میلیون قطعه نشاء گوجه فرنگی و ۷۰ هزار تن محصول از موفقیت‌های کشت گلخانه‌ای استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون ۶۶ پرونده برای دریافت وام تشکیل شده است تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی امسال ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه کشت گلخانه‌ای به مساحت ۴۳ هکتار در استان پرداخت می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر از اختصاص ۱۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری خبرداد و  گفت: در راستای توسعه فضای گلخانه‌ای استان بوشهر امسال برای اجرای ۱۰ طرح کشت گلخانه‌ای ۱۱۲ میلیارد ریال تخصیص یافته است که این مهم نقش ویژه‌ای در اشتغال‌زایی و توسعه پایدار اشتغال روستایی دارد.

 عمرانی با اشاره به اختصاص ۳۰۳ میلیارد ریال برای اشتغال پایدار روستایی استان بیان کرد: از این مبلغ ۲۷۷ میلیارد ریال در بخش کشاورزی و ۱۱۲ میلیارد ریال در کشت گلخانه‌ای جذب شده است.