به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, مدیر باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان گلستان ظهر دیروز در مراسم کلنگ‌زنی گلخانه صیفی و سبزیجات روستای بایلر در گنبدکاووس اظهار داشت: در حال حاضر ۲۷۸ پرونده در سطح ۱۸۵ هکتار متقاضی احداث گلخانه در گلستان وجود دارد, که از این میزان ۷۳ هکتار به بانک. معرفی شدند.

وی افزود: در استان گلستان ۱۲ هکتار از اراضی به احداث گلخانه اختصاص یافته است که بیشتر برای تولید گوجه‌فرنگی, خیار, سبزی و این دست محصولات است.

مدیر باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: جهاد کشاورزی بر اساس طرح توجیهی ارائه شده برای احداث گلخانه, وام و تسهیلات توسط بانک‌ها پرداخت می‌کند و معمولا ۸۰ درصد مبلغی که در طرح‌ها عنوان شده, در قالب وام و تسهیلات پرداخت می‌شود.

غلامعلی نورا, مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس در این مراسم اظهار داشت: گلخانه هیدرو پونیک, آقای جاوید با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان, به عنوان نخستین گلخانه سبزی و صیفی سال ۹۷ کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: عرصه کل این گلخانه یک هکتار است که در ۶ هزار متر مربع آن گلخانه احداث شده و ۶ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد:امید داریم نخستین کشت این گلخانه در اوایل سال ۹۸ انجام شود و در حال حاضر ۱۲۰ هکتار متقاضی احداث در گنبدکاووس وجود دارد.

نورا تاکید کرد: ظرفیت هر متر مربع تولید محصول, ۲۵ کیلوگرم است و این گلخانه حداقل ۵۰ تن تولید محصول خواهد داشت.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۵ گلخانه در شهرستان فعال است که ۲ گلخانه به صورت هیدرو پونیک و ۳ واحد گلخانه‌ای به صورت کشت خاکی بوده و ۳ واحد نیز در حال ساخت است.

عبدالقدیر کریمی, معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه گلخانه در گنبدکاووس, این شهرستان به پایلوت محصولات گلخانه ای تبدیل شده است.

وی افزود: با توجه به رویکرد و سیاست مهم استاندار در حوزه اشتغال, امید داریم با قرار دادن ظرفیت ها در کنار یکدیگر و تلاش مسئولان و کمک مردم در حوزه صنعت و کشاورزی اشتغالزایی خوبی انجام شود.