وزیر جهاد کشاورزی شامگاه شنبه در ادامه سفر یک روزه‌اش به مازندران از اولین گلخانه مکانیزه لیموترش کشور در شهرستان بهشهر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این گلخانه که سه هزار متر مربع مساحت دارد دهه فجر سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و در آن نهال لیموترش از نوع لالیم کوات و پرشین لایم تولید می‌شود.
نهال‌های این گلخانه با هدف افزایش بهره‌وری در واحد سطح، تامین لیموترش در خارج از فصل و توسعه صادرات محصولات باغی پرورش داده می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی هنگام بازدید از این گلخانه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را روشی مناسب در شرایط تغییرات اقلیمی و کمبود آب دانست و تاکید کرد که دولت این بخش از کشاورزی را با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت مورد حمایت قرار می‌دهد.
محمود حجتی افزود: استفاده از آخرین یافته‌های علمی و تحقیقاتی در زمینه تولید نهال هم از جمله موضوعاتی است که برای افزایش تراکم کشت کشاورزی ، تنوع بخشی به محصولات و مقابله با آفات باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تامین محصولات کشاورزی در فصول مختلف سال را یکی از برنامه های جهاد کشاورزی برشمرد و گفت که این روش سبب می شود تا ضمن کاهش هزینه نگهداری محصولات کشاورزی ، غذای سالم در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته و هزینه های سرباری مانند فاسد شدن محصول از بین برود.
وزیر جهاد کشاورزی افزود : با توجه به نیاز و ضرورت های مهم آبی و اشتغال ، سطح زیر کشت گلخانه ای در کشور بسیار پایین است و باید با ارائه تسهیلات مناسب در این بخش سطح گلخانه های کشور را افزایش داد.
وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز سفر یک روزه اش به مازندران را آغاز کرد .
بازدید از مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج در آمل، افتتاح پروژه ۵۵۰ هکتاری تجهیز و نوسازی شالیزارها در سیمرغ، بازدید از پایانه صادرات محصولات کشاورزی و پایانه صادرات محصولات شیلاتی در جویبار، بازدید از گلخانه تولید لیموترش در بهشهر و بازدید بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور در گلوگاه از برنامه های حجتی بوده است.

کد خبر: ۱۴۰۲۸۸۵