مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: از همه ظرفیت‌ها برای تعالی بخش و رشد شاخص‌ها در شهرک‌های کشاورزی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های کشاورزی،علی اشرف منصوری در جلسه مجمع عمومی شرکت شهرک‌های کشاورزی با حضور وزارتخانه‌های نیرو، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه با هدف بررسی عملکرد سال ۹۶ شرکت، با ارائه گزارشی از برنامه و اقدامات این مجموعه در سال‌های ۹۶ و ۹۷ اعلام کرد: این شرکت مصمم است همه ظرفیت‌ها و منابع و امکانات در اختیار را برای تعالی بخش کشاورزی و رشد شاخص‌ها در حوزه کاری به کار گیرد.

او افزود: این شرکت وظیفه ساماندهی و توسعه شهرک‌های کشاورزی در بخش‌های گلخانه، شیلات، دام و طیور را عهده‌دار است و در یک سال گذشته تاکنون تلاش کرده در راستای احیای ظرفیت‌ها و تسهیلگری در امور برای حضور سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها بستر مناسب را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با اشاره به برخی اقدامات و شاخص‌ها گفت: این شرکت در اواخر سال ۹۶ تاکنون بیش از ۳۰۶۴ هکتار از اراضی شهرک‌ها با هدف رشد تولید و ایجاد اشتغال و افزایش بهره‌وری در منابع بویژه در مسئله صرفه‌جویی آب به متقاضیان و سرمایه‌گذاران به صورت اجاره به شرط تملیک واگذار کرده که این رقم بیش از ۵ برابر کل فعالیت شرکت در چند سال گذشته است.

او با اشاره به آرمان‌ها و تکالیف و چشم‌انداز شرکت تصریح کرد: هنوز در این بخش در ابتدای راه هستیم و همه ارکان شرکت و افراد دست اندرکار باید با روحیه و تعهد جهادی امورات را بیش از پیش تا نتیجه مطلوب دنبال کنند.

منصوری در ادامه به اقدامات شرکت برای شروع تولید در شهرک‌ها پرداخت و ابراز داشت: تاکنون حدود ۹۰۰۰ میلیارد ریال پروژه تسهیلات در اختیار شعب بانک‌ها قرار گرفته که بخش عمده‌ای از آن معادل ۷۷۲۳ میلیارد ریال مصوب بانک شده و امیدواریم پس از ارزیابی‌ها و تکمیل مدارک باقیمانده، منجر به انعقاد قرارداد شده و به زودی آثار این اقدامات در بهره‌برداری از شهرک‌ها شاهد خواهیم بود.

به گفته او، این میزان تسهیلات معرفی و دریافت مصوبه بانک‌ها بیش از ۶ برابر جمع سال‌های گذشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با اشاره به مطالعات و استعدادیابی صورت گرفته گفت: در یک سال گذشته بیش از ۲۳۰۰ هکتار مطالعات تفصیلی و طراحی در شهرک‌های کشاورزی انجام پذیرفته و این مهم به سرعت در کل کشور تا تکمیل کامل مطالعات شهرک‌ها ادامه خواهد یافت.

او در ادامه با اعلام این که امسال مطالعات استعدادیابی و آمایش در کل استان‌های کشور خاتمه می‌یابد، افزود: در یک سال اخیر در سطحی معادل ۱۴۸۵ هکتار عملیات زیرساخت شهرک‌ها انجام شده یا در دست اقدام است که از رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به ادوار قبل برخوردار می‌باشد.

منصوری در ادامه با اشاره به برخی مشکلات حوزه کاری، از سازمان برنامه و بودجه، وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تأمین منابع اعتباری متناسب با فعالیت‌های شرکت و تخصیص آب و محاسبه حق آبه با تعرفه کشاورزی و اختصاص ارز دولتی به شهرک‌های گلخانه ای درخواست مساعدت کرد.

در ادامه جلسه مجمع، هر کدام از نمایندگان وزارتخانه و اعضای مجمع به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و سپس سازمان حسابرسی گزارش مربوط به عملکرد سال ۹۶ را مطرح و هر کدام از بندهای اعلام شده به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت و توضیحاتی نیز توسط مدیران و اعضای هیأت مدیره شرکت در رابطه با رفع ابهامات و اقدامات اصلاحی ارائه شد.