مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش باران در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: طی دو تا سه روز آینده، رگبار باران، تگرگ و کاهش دما در نوار شمالی کشور وجود دارد که با این وجود احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها در شمال شرق دور از انتظار نیست.

وی از بارش باران همراه با کاهش محسوس ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما طی دو روز آینده در استان های البرز، تهران، غرب سمنان و قم خبر داد.

حقیقت درباره آخرین توصیه های هواشناسی به دامداران و عشایر افزود: با توجه به آب گرفتگی رودخانه ها به دامداران و عشایر توصیه می‌شود که به دام های خود اجازه ندهند که از آب جمع شده باران استفاده کنند.

کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند/ افت دما در نیمه شمالی کشور

به گفته وی، به گلخانه داران کشور توصیه می‌شود که نسبت به محافظت و ترمیم سازه های گلخانه های خود اقدام کنند و با توجه به افت محسوس دما سوخت مورد نیاز خود را تامین کنند.

این مقام مسئول طی هشدارهای به باغداران مناطق شمالی کشور گفت: با توجه به شرایط جوی، از باغداران تقاضا می شود که طی دو الی سه روز آینده از هرس باغات خود اجتناب کنند.

وی در پایان تصریح کرد: اگر کشاورزان هنوز نسبت به برداشت ذرت علوفه ای خود در مزارع اقدام نکردند، توصیه می شود که قبل از وقوع سرما حتما این کار را انجام دهند.

کد خبر: ۶۶۸۹۷۷۸