یک گلخانه در روستای فیلستان با تولید سالانه ۵۰۰هزار گلدان از این گیاه زینتی علاوه بر اشتغال زایی، با صادرات این محصول باعث ارز آوری به کشور هم شده است.

مدیر این گلخانه در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما گفت: ۵ نفر به طور دائم و ۱۰ کارگر روزمزد در این گلخانه کاکتوس مشغول به فعالیت هستند.

احمد رستمی افزود: بیش از ۶۰ درصد از تولید کاکتوس در این گلخانه به کشورهای همسایه و برخی کشورهای اروپایی مثل روسیه،نروژ و دانمارک صادر می شود.

وی گفت:صادرات هر یک گلدان کاکتوس ۲ یورو ارز آوری دارد و اگر هزینه های اولیه تولید را از آن کسر کنیم حدود نیمی از این مبلغ سود حاصل از صادرات است.

وی افزود: شرایط آب و هوایی ایران برای این گیاه که خواستگاه آن آمریکای جنوبی است، بسیار مناسب است و ما هم اکنون بیش از ۴۰ نوع کاکتوس و ساکولنت در این گلخانه پرورش می دهیم.

رستمی گفت: تنوع، زیبایی، نیاز کم به آب و مقاومت در شرایط مختلف آب و هوایی کاکتوس را به یک گیاه پر طرفدار در بین علاقمندان به طبیعت تبدیل کرده است.

وی افزود:این گیاه به دلیل سرعت پائین رشد برای استفاده در گلخانه های شیشه ای که به “تراریوم” معروف است، بسیار گزینه ی مناسبی محسوب می شود.

شهرستان پاکدشت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق پایتخت واقع شده است و با تولید سالانه ۱ میلیارد گل شاخه بریده و گلدانی، قطب تولید گل و گیاه کشور محسوب می شود.

کد خبر: ۲۲۵۳۵۲۷