رئیس جهاد کشاورزی ساوه گفت: با توجه به اعتبار بالا و به صرفه نبودن احداث گلخانه‌ها احداث گلخانه‌های خانگی در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفت و تسهیلات احداث گلخانه‌های خانگی در استان مرکزی اعطا می‌شود.

حسن شریفی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ساوه، با اشاره به احداث گلخانه‌های خانگی اظهار داشت: پیش تر تنها برای گلخانه ها و اماکن تولید قارچ خوراکی که بالای سه هزار متر مربع وسعت داشتند مجوز صادر می‌شد و هدف هم این بود که به واحدهای دارای توجیه اقتصادی تسهیلات ارائه شود و مورد حمایت قرار گیرند، اما امروز با توجه به اعتبار زیادی که برای احداث گلخانه نیاز است و از سویی برای متقاضی مقرون به صرفه نبوده، احداث گلخانه‌های خانگی در شهرک‌ها، خانه‌ها روستایی و شهری در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
وی افزود: برای احداث گلخانه خانگی حدود ۳۰۰ متر مربع فضا نیاز است، هر خانوار شهری و روستایی می تواند نسبت به احداث گلخانه در فضای خانه خود اقدام کند، این امر علاوه بر اشتغال نقش مهمی در تامین مایحتاج خانواده داشته و ارائه پروانه فعالیت و تسهیلات ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان هم از امتیازات اجرای این طرح برای هر خانوار است.
رئیس جهاد کشاورزی ساوه تصریح کرد: این مهم نقطه عطفی برای توسعه گلخانه‌ها در خانواده بوده و ضمن مصرف آب کمتر به عملکرد در هکتار بیشتری می رسیم و از سویی با کاهش هزینه حمل و نقل برای کشاورز هزینه تمام شده هم برای آنها پایین می‌آید.
شریفی بیان کرد: هم اکنون حدود ۷۰ واحد گلخانه در شهرستان ساوه فعال و برای حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده که از این میزان ۳ هکتار برای کشت گیاه دارویی آلوورا و ۱۰ هکتار برای کشت گیاه کاکتوس اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: عمده محصولات گلخانه‌ای فلفل،گوجه فرنگی، خیار و بادمجان است و صادرات گوجه فرنگی و گیاهان دارویی گلخانه‌ای فعال شده است.

کدخبر: ۱۲۰۵۷۹۸۰۵