به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی در نشستی با مسئولان خراسان جنوبی بیان کرد: خبرنگاران ظرفیت‌های خراسان جنوبی را معرفی کرده و چهره مثبت استان را نمایش دهند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در خراسان جنوبی قرار دارد که نیاز به همت دارد، افزود: در حوزه گیاهان دارویی جای کار دارد و تاکنون اقدامی انجام نشده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید از گیاهان دارویی ارزش افزوده ایجاد کنیم، گفت: هنوز گیاهان دارویی به صورت خام عرضه می شود که باید به فراوری آن توجه شود.

حجتی با اشاره به ظرفیت ماهی تیلا پیلا در خراسان جنوبی، بیان کرد: اگر استان آب شور غیر متعارفی دارد، تیلاپیا فوق العاده پر بازده و اقتصادی است.

وی خواستار شناسایی ظرفیت های آبی شد و افزود: در بودجه ۹۷ با توجه به ساز و کار تعریف شده، در خطوط اعتباری محدودیتی نداریم.

وزیر جهاد کشاورزی خواستار ورود خراسان جنوبی به عرصه گلخانه ها شد و افزود: در حوزه گلخانه ای فقیر هستیم.

حجتی با اشاره به ظرفیت پرورش شتر بیان کرد: با شتر باید برخورد ویژه و خاص در زمینه ورود نژادهای پر بازده و شیری شود.

وی خواستار توسعه صنعت شتر شد و اظهار کرد: باید گروه ویژه کاری در استان تشکیل شود و این کار را در استان انجام دهد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با این فرمانی که منابع طبیعی در دست دارد، آن چیزی که می خواهیم در نمی آید، گفت: باید شیوه و روش منابع طبیعی در رفع مشکلات کشاورزان در حوزه اراضی ملی عوض شود.

حجتی با بیان اینکه باید اراضی را با قردادهای بلند مدت به بخش خصوصی داده شود، افزود: همچنین چهارچوبی در قرارداد گذاشته شود تا در صورت تخلف بخش خصوصی، یک طرفه قرارداد فسخ شود.

حجتی با تاکید بر اینکه نگرش منابع طبیعی باید عوض شود، گفت: باید برای انجام طرح هایی مانند پرورش شتر برنامه تعریف شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید از ظرفیت ها و داشته ها به خوبی استفاده کنیم، اظهار کرد: باید از آب موجود حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

کد خبر ۴۴۵۴۹۵۵