معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اعطای تسهیلات به گلخانه‌های زیر ۳۰۰ مترمربع در این استان خبر داد و گفت: توسعه گلخانه‌های کوچک‌مقیاس پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، لطف‌الله رضایی ظهر دیروز در جلسه ستاد گلخانه‌ای استان سمنان اظهار کرد: توسعه گلخانه‌های کوچک‌مقیاس در استان سمنان و به ویژه در شهرستان‌ها پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از این طرح حمایت ویژه می‌کند، ادامه داد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها توسعه گلخانه‌های کوچک‌مقیاس را به‌طور جدی در دستور کار قرار دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این سازمان با همکاری بانک عامل به متقاضیان واجد شرایط برای راه‌اندازی گلخانه‌های کوچک‌مقیاس  تسهیلات اعطا می‌کند، افزود: این تسهیلات بر اساس قرارداد فروش و همکاری متقاضیان با پشتیبان در قالب کشاورزی قراردادی اعطا می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه این تسهیلات به گلخانه‌های زیر ۳۰۰ مترمربع اختصاص می‌یابد، اضافه کرد: همچنین این تسهیلات به متقاضیانی که با تشکل‌های بازارمحور همکاری و قرارداد دارند، بر اساس تأیید سازمان اعطا می‌شود.

به گزارش فارس؛ در این جلسه مقرر شد تا مدیریت امور اراضی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان استعلام‌های مربوط به احداث گلخانه را بررسی کنند تا از استعلام‌های تکراری و غیرضروری جلوگیری شود.

همچنین مقرر شد با توجه به اعلام آمادگی بانک کشاورزی متقاضیان ایجاد سایبان باغی برای اخذ تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به شعبات این بانک مراجعه کنند.

کدخبر: ۱۳۹۷۰۹۰۵۰۰۰۷۲۸