به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان بوشهر افزود: در این راستا با پیگیری‌های صورت گرفته محدودیت اعمال شده در محصول گوجه فرنگی برطرف شده و اکنون باید در ستاد تنظیم بازار ساماندهی شود.
وی بیان کرد: استان بوشهر به تنهایی اندازه کل استان های جنوبی کشور سهم صادرات گوجه فرنگی دریافت کرده که این مهم می تواند به رونق بازار فروش این محصول کمکی دوچندان داشته باشد.
گراوند اظهار داشت: در یک سال و چند ماه گذشته به اندازه کل تاریخ استان بوشهر و شاید هم فراتر در استان گلخانه ایجاد شده است.
وی ادامه داد: درحوزه شیلات نیز چیزی حدود ۲ هزار میلیارد ریال بحث شهرک رود شور گناوه نیاز است که چنانچه مقدمه کار فراهم و اعتبار از محل صندوق توسعه ملی تامین شود کار اجرایی شود.
استاندار بوشهر اظهار داشت: تحقق این مهم در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید نقشی چشمگیری ایفا می‌کند.
وی افزود:در حوزه شیلات استان بوشهر چنانچه از تجهیزات و ابزار روز استفاده شود بالغ بر ۱۰۰ هزار تن میگو خواهد شد.
استاندار بوشهر ادامه داد: در بخش آبشیرین کن‌های کوچک و پنل‌های خورشیدی با توجه به فرصت‌های اشتغالزایی می توان آنها را از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برخوردار کرد.
وی ادامه داد: در پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیارد ریال در خود استان انجام شود که این مهم تاکنون اجرایی نشده است.
گراوند افزود: سقف تسهیلات اشتغال روستایی همچنین نیز مقرر شد پرداختی ها به میزان ۶۰ میلیارد ریال باشد که این مهم در بانک کشاورزی استان بوشهر تاکنون محقق نشده است.
وی یادآور شد: با نظارت و پیگیری های صورت گرفته استان بوشهر در جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در مرحله نخست پیشتاز و انحراف پرداخت این تسهیلات در حداقل ممکن است.
گراوند گفت: با توجه به ظرفیت بخش کشاورزی باید سهم استان بوشهر در تسهیلات روستایی این حوزه افزایش یابد.

کد خبر: