کاظم عباداله عموقین مدیرشرکت شهرک‌های کشاورزی استان اردبیل، در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در اردبیل گفت: زیر ساخت فاز اول بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در استان اردبیل واقع در شهرستان پارس‌آباد با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

عموقین افزود: این مجتمع گلخانه‌ای با مساحت ۱۵۰۰ هکتار در اراضی شهرستان پارس‌آباد مغان به عنوان بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: مطالعات طراحی تفصیلی شهرک مذکور در سطح ۱۰۰۰ هکتار و عملیات احداث زیرساخت فاز اول در سطح ۲۰۰ هکتار در حال انجام است و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی شامل احداث خیابان‌ها، اجرای جداول، اجرای بخشی از عملیات لوله‌کشی آب واحدهای تولیدی و آب شرب به طول ۱۵ کیلومتر، احداث ایستگاه پمپاژ آب با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان اردبیل افزود:  با اجرای زیرساخت  فازهای بعدی واحداث سازه‌های گلخانه‌ای واحدهای تولیدی این مجتمع، سالانه ۲۷۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای به تولیدات کشاورزی استان و کشور افزوده خواهد شد و به دلیل شرایط مناسب  آب‌وهوایی منطقه مغان و کیفیت آب و خاک این منطقه تولیدات این مجتمع قادر خواهد بود در بازارهای داخلی و بازارهای هدف خارجی به خوبی رقابت کنند.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی واحدهای تولیدی، سالانه ۲۱۰ میلیون مترمکعب از منابع  آب استان صرفه‌جویی خواهد شد و برای ۱۴ هزار نفر شغل پایدار ایجاد خواهد شد.