طبق بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی صادرات گوجه فرنگی از سی ام بهمن متوقف می‌شود، اما این بخشنامه شامل گوجه فرنگی گلخانه‌ای نمی‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دی ماه در پی کاهش قیمت گوجه فرنگی و اعتراض گوجه کاران استان بوشهر وزارت جهاد کشاورزیصادرات این محصول را آزاد کرد تا کمکی به کشاورزان شود.

حالا با پایان زمان بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قرار است صادرات این محصول از سی‌ام بهمن متوقف شود.

در همین زمینه، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: بر اساس بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی صادرات گوجه فرنگی از آخر بهمن ممنوع می‌شود، اما این بخشنامه شامل گوجه فرنگی‌های گلخانه‌ای نمی‌شود و صادرات این محصول همچنان ادامه خواهد داشت.

خسرو عمرانی در گفتگو با افزود: حدود ۳۰۰ هکتار از گلخانه‌های استان زیر کشت گوجه فرنگی است که پیش بینی می‌شود حدود ۵۵ هزار تن از آن‌ها محصول برداشت شود.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۱۰۷ هزار تن گوجه فرنگی از استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده، که عمده مقصد این صادرات کشور‌های روسیه، افغانستان، عراق و قطر است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به وجود۱۱ هزار و ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت گوجه فرنگی در استان، پیش بینی کرد تا اواخر فروردین حدود ۶۰۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

عمرانی با اشاره به اینکه بیشتر محصولات کشت شده برداشت شده است، افزود: تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار تن گوجه فرنگی برداشت شده است.

وی اصلاح الگوی کشت گوجه فرنگی در مزارع استان را مفید دانست و افزود: پارسال، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های استان زیر کشت این محصول قرار داشت که امسال این رقم به ۱۱ هزار و ۳۰۰ هکتار کاهش یافته، اما در میزان برداشت تغییری صورت نگرفته است.

تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع استان بوشهر برداشت شده است.

کد خبر: ۶۸۳۶۵۷۶