رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه امروز بازار فروش محصولات کشاورزی مهم‌ترین مشکل بهره‌برداران این بخش است گفت: برای حل مشکل بازار فروش، «کشاورزی قراردادی» در گلخانه‌های استان سمنان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید حسن میرعماد در جمع برخی بهره‌برداران گلخانه‌ای استان سمنان با اشاره به ایجاد ستاد گلخانه‌ای در این استان اظهار داشت: این ستاد به‌منظور توسعه کشت گلخانه و تسهیل امور مربوط به فعالیت گلخانه‌ای تشکیل‌شده است.

وی افزود: خوشبختانه توسعه گلخانه‌ها در استان با عزمی جدی دنبال می‌شود و عملکردها در این راستا مطلوب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ازجمله حمایت‌های ستاد گلخانه‌ای استان را تسهیل در صدور پروانه احداث و بهره‌برداری از گلخانه‌ها، کاهش استعلامات، تعدیل فواصل و حریم‌ها، معافیت عوارض ساختمانی مربوط به گلخانه‌ها و رفع موانع پرداخت تسهیلات عنوان کرد.

میرعماد به دیگر حمایت‌های ستاد گلخانه‌ای استان اشاره کرد و گفت: این ستاد درزمینهٔ را برای تکمیل زنجیره تولید در بخش گلخانه‌ای استان سمنان با دعوت از شرکت‌های سازنده گلخانه‌ها و صادرکننده محصولات گلخانه‌ای و پیگیری کشاورزی قراردادی در گلخانه‌ها استان فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی بلندمدت برای توسعه مساحت گلخانه‌ها در استان سمنان فراهم‌شده است اظهار داشت: زمینه سرمایه‌گذاری در بخش کشت گلخانه‌ای در استان آماده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از صاحبان منابع و سرمایه و مالکان اراضی دارای آب خواست برای احداث زیرساخت‌های گلخانه‌ای به‌صورت مستقل یا با همکاری شرکت شهرک‌های کشاورزی استان سمنان وارد عرصه کشت گلخانه‌ای شوند.

رضایی با اشاره به مزیت‌های کشت گلخانه‌ای نسبت به سایر بخش‌های کشاورزی در تولید برخی محصولات این بخش گفت: گلخانه داری نوعی سرمایه‌گذاری مطمئن در بخش کشاورزی است.

وی پراکندگی تولید را از مشکلات تولیدکنندگان بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: راه‌حل این مشکل ایجاد محصولات تولیدی گلخانه‌ای و ورود به بخش کشاورزی قراردادی است که این راهی مناسب برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش گلخانه‌ای کوچک‌مقیاس است.