تهران- ایرنا- عملیات گازرسانی به اراضی گلخانه‌ای شهرستان پیشوا با حضور معاون استاندار تهران آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور معاون امور اقتصادی استانداری تهران برگزار شد، عملیات گاز رسانی به گلخانه‌های روستاهای قلعه‌سین و معین‌آباد از توابع بخش مرکزی پیشوا به طول ۲۷ کیلومتر آغاز شد.
معاون امور اقتصادی استاندار تهران در این مراسم گفت: شهرستان پیشوا حق حیات گردن انقلاب اسلامی دارد و فاز عملیاتی انقلاب اسلامی از این شهرستان شروع شده است ولی نقطه ای که اکنون در آن قرار دارد به هیچ وجه در شأن و جایگاه مردم پیشوا نیست.
محمد امامی امین افزود: تمامی مسئولان وظیفه دارند تا با تلاش و همت، گرد محرومیت را از این شهرستان زدوده و مشکلات تولیدکنندگان و کشاورزان را برطرف کنند.
وی با اشاره به این که پیشوا قطب تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصولات گلخانه‌ای استان تهران است، اظهار داشت: توسعه کشت گلخانه‌ای یکی از مهمترین سیاست‌های دولت تدبیر و امید است که می‌تواند در مدیریت مصرف آب، نهاده‌های کشاورزی، افزایش راندمان تولید و افزایش میزان اشتغال نقش به سزایی ایفا کند.
وی گفت: با اجرای طرح گازرسانی به گلخانه‌های تولید گل و گیاه می‌توان در کاهش هزینه‌های تولید گام‌های اساسی برداشت و تولید را مقرون به صرفه کرد.
امامی امین افزود: استعدادهای بزرگ از دل محرومیت ها ظهور می کنند، این بدان معنی است که ظرفیت ها زیادی در نقاط محروم وجود دارد و ایجاد و توسعه امکانات زمینه بروز و ظهور ظرفیت ها و استعدادهای جدید را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه تاثیرگذاری در سطح استان راهی جز بهره گیری همه جانبه از ظرفیت‌ها ندارد، خاطرنشان کرد: شهرستان پیشوا فرصت‌ها و ظرفیت های مناسبی در حوزه های مختلف کشاورزی و صنعت برخوردار است که با بهره گیری از این توانمندی‌ها می توان زمینه توسعه همه جانبه آن را فراهم کرد.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
پیشوا بیش از ۱۲ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که از این میزان ، یک هزار و ۸۰۰ هکتار آن گلخانه است.

کد خبر: