معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه در سطح کشور ایجاد می‌شود که سهم استان کردستان از این میزان ۶۰ هکتار است .

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرید سپری ظهر دیروز در جلسه ستاد توسعه گلخانه استان کردستان اظهار کرد: حریم‌های سازمان محیط زیست مشخص شده و استعلام‌های غیرضروری در بحث توسعه گلخانه حذف شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: گلخانه عین کار کشاورزی است و نیازی به تغییر کاربری و استعلام‌های غیرضروری ندارد.

سپری گفت: جهاد کشاورزی دبیرخانه ستاد گلخانه‌ها است و بنا داریم گلخانه‌های مدرن در بسترهای نوین استفاده ایجاد شوند.

وی عنوان کرد: در بحث توسعه گلخانه‌ها هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات نداریم و متقاضیان می‌توانند به راحتی نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: توسعه گلخانه‌ها به صورت جدی مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است و در همین راستا ابلاغ‌ لازم به سازمان‌های استانی صورت گرفته است.

وی از هدف‌گذاری برای ایجاد ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه در سطح کشور طی سال‌جاری خبر داد و گفت: سهم استان کردستان از این میزان ۶۰ هکتار است که تحقق آن نیازمند نقش‌آفرینی بخش‌های مختلف متولی در این حوزه است.

سپری اضافه کرد: توسعه گلخانه توجیه اقتصادی بالایی دارد که باید این مهم به صورت کامل اطلاع‌رسانی شود.

وی بهره‌وری بیشتر از آب در هکتار را از نتایج مثبت توسعه گلخانه دانست و گفت: به ازای هر هکتار ۱۰ نفر اشتغال‌زایی در طرح‌های توسعه باغات صورت می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: رشد روزافزون جمعیت این نیاز را ایجاد کرده که در زمینه روش‌های مختلف در تولید محصولات کشاورزی ورود کنیم.

وی استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی و افزایش تولید و صادرات از دیگر مزایای توسعه گلخانه است، گفت: در سال گذشته در بحث صادرات گوجه فرنگی گلخانه‌ای ارزآوری بسیار خوبی داشتیم.

سپری اذعان کرد: در حال حاضر ۱۹٫۷ هکتار فضای گلخانه‌ای در سطح استان کردستان وجود دارد و کشت غالب آنها، خیار ، گوجه‌فرنگی، گل و گیاه و توت فرنگی است.

وی افزود: سال گذشته در راستای توسعه فضای گلخانه‌ای در کل استان  ۲۰٫۵ صدم هکتار به بانک‌ها معرفی شد که ۷٫۵۵ صدم منتج به عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات شد و ۴ دهم هم خوداجرایی ایجاد شده است.