همدان- وزیر جهاد کشاورزی در سفری یک روزه به استان همدان، ضمن بازدید از طرح‌های پیش‌بینی شده و بهره‌برداری از آنها، از نخستین شهرک گلخانه‌ای در حال ساخت هم بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  محمود حجتی عصر پنج شنبه نخستین شهرک گلخانه‌ای شهرستان همدان را ۲۵ هکتار مساحت دارد و  در قالب ۴۴ قطعه با پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای ۲۱۶ نفر و اعتبار  ۴۵۰ میلیارد ریال در حال ساخت است بازدید کرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان با اعلام این خبر افزود: اکنون  شهرستان همدان با دارا بودن ۳۵ هکتار گلخانه مقام نخست سطح گلخانه را در استان دارد که با بهره‌برداری از این شهرک سطح گلخانه شهرستان به ۵۳ هکتار افزایش می‌یابد.

حسین فضلی با یادآوری اینکه یک واحد شهرک گلخانه ای بخش خصوصی به مساحت ۱۵ هکتار در حال مطالعه و پیگیری است، گفت: دو واحد گلخانه تولید گل و گیاهان زینتی (رز و لیلیوم) به مساحت ۱۲ هزار متر مربع با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغال زایی روستایی و عشایری در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: همچنین ۱۶ فقره پروانه تاسیس گلخانه کوچک مقیاس در شهرستان همدان صادر و یک واحد طرح احداث گلخانه گل و گیاهان زینتی به مساحت ۳ هکتار با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال هم آماده صدور پروانه تاسیس است.

  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: امسال در سه واحد از گلخانه های شهرستان همدان ۱۵ میلیون نشاء انواع محصولات زراعی و صیفی تولید و بین بهره برداران استان همدان و استان های مجاور با هدف افزایش بهره‌وری از سطح زیرکشت و صرف‌جویی در آب موجود توزیع شده است تا زمان بهره‌وری تولید را افزایش دهد.

کد خبر: ۶۶۲۲۲۷