به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ موسوی گفت: طی سال ۹۸ بر اساس برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای البرز، باید ۳۰۰ هکتار به مساحت گلخانه‌های استان افزوده شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس در سال جاری عملیات عمرانی و زیرساخت‌های شهرک گلخانه‌ای چوپان آباد به مساحت ۵۰ هکتار آغاز شد و پس از ایجاد زیر ساخت‌ها استقرار ۶۵ واحد گلخانه‌ای در آن شروع می‌شود.

موسوی در خصوص حمایت تسهیلاتی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران گفت: در سال ۹۸ از طریق اعتبارات مندرج در بند الف تبصره ۱۸ مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار در اختیار ۱۰ رسته اولویت دار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

وی افزود: ثبت نام این تسهیلات از طریق سامانه www.cita.maj.ir صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: تسهیلات مربوط به اقتصاد مقاومتی از طریق سامانه بهین یاب بدون محدودیت اعتباری و همچنین تسهیلات مرتبط با مشاغل خانگی و تسهیلات مکانیزاسیون و اعتبارات یارانه دار بانک سینا نیز برقرار است.

موسوی افزود: از منابع استانی تبصره ۱۸ مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در اختیار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی قرار گرفته که با احتساب آورده تشکل‌های عضو، سرمایه صندوق مذکور ۴۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد که در اعطای تسهیلات ارزان قیمت به تشکل‌ها موثر است.

وی ادامه داد: با تامین منابع دولتی و پایان ارزیابی و تکمیل صورتجلسات کارشناسی و ورود اطلاعات در سامانه سجاد وزارت کشور، اعطای کمک بلاعوض به خسارت دیدگان سیل اخیر در استان البرز آغاز می‌شود و در مرحله اول مجموعاً ۱۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به بهره برداران آسیب دیده پرداخت می‌گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: همچنین بار مالی حاصل از استمهال ۳ ساله بدهی کشاورزان خسارت دیده از حوادث طبیعی شامل خشکسالی و سرمازدگی و آفات و بیماری‌ها در سال زراعی ۹۷-۹۶ به میزان ۳۱۰ میلیارد ریال توسط دولت تامین و در وجه بانک‌های عامل پرداخت شده است.

کد خبر: ۲۵۰۰۶۰۲