خلیج فارس: مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر گفت: شش نقطه برای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در استان بوشهر انتخاب شد.

به گزارش «خلیج فارس»؛ محسن شریفی شایگان بعد از ظهر دوشنبه در نشست کارگروه توسعه گلخانه‌ها در گناوه اظهار داشت: احداث شهرک‌های گلخانه‌ای در برنامه کاری این مدیریت شهرک‌های کشاورزی قرار گرفته و در سال ۹۵ قراردادی با شرکت مهندسی مشاور در کشت پایدار به صورت مشارکتی با محوریت مطالعه آمایش، استعداد سنجی و مکان‌یابی با محوریت گلخانه‌ها در حوزه استان بوشهر منعقد شد.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر افزود: حدود هشت ماه مطالعات مشاوران به طول انجامید و ۷۱ نقطه خروجی این مطالعات برای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای بود.

وی گفت: شش نقطه از ۷۱ مورد به عنوان طرح بارز در ستاد راهبری استان مصوب شد که آب مورد نیاز برای ۳ نقطه از از مناطق آب نامتعارف دریا و استفاده از آب شیرین کن‌ها و سه نقطه در شهرستان‌های دشتی و دشتستان از آب‌های سطحی باید فراهم شود که مجوز و تخصیص آن در کمیته برنامه ریزی استان بوشهر گرفته شد.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر گفت: در کنار مطالعات مشاوران، مهندسی معکوس نیز انجام و استعلامی از جهاد شهرستان گناوه و آب منطقه گرفته شد که نقاط مستعد ایجاد شهرک‌های کشاورزی معرفی شوند.

شریفی شایگان بیان کرد: برای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای دو منطقه در شهرستان گناوه معرفی شد که ۸۰ هکتار در منطقه محمدی و ۵۲ هکتار در منطقه گوابین و در مجموع مجوز ۱۳۲ هکتار برای بهره‌برداری از آب دریا در شهرستان گناوه ر اخذ که مطالعات امکان سنجی آن به همراه ۳ نقطه دیگر شروع شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سه نقطه در شهرستان دشتی و دشتستان که با استفاده از آب‌های سطحی بود هزینه کمتری دارند و نیاز به آب شیرین کن نبود زودتر آغاز شد.

وی گفت: دو منطقه تعیین شده در شهرستان گناوه برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی اقداماتی انجام گرفته است و با توجه به اینکه این طرح‌ها به عنوان یک ظرفیت جذب سرمایه گذاراست برای راه اندازی این شهرک‌های کشاورزی از سرمایه گذاران دعوت می‌شود تا در راه اندازی شهرک‌ها کمک کنند.

شریفی شایگان گفت: عمده اهداف راه‌اندازی این شهرک‌ها صادرات است که طبق برنامه‌ریزی ‌های به عمل آمده علاوه بر سازه‌های گلخانه‌ای، صنایع جانبی، واحد بسته بندی و سالن‌های کنترل کیفیت محصول بعد از تولید نیز در این مراکز پیش‌بینی شده است.

کد خبر : ۲۸۱۶۸۹