مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت: برای ساخت حدود ۶ هکتار گلخانه در رزن مجوز صادر شده و در مرحله اخذ تسهیلات قرار دارد.

محمود فتحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان در رابطه با گلخانه‌های شهرستان رزن با بیان اینکه شهرستان‌های رزن و درگزین در مجموع ۱۷ هکتار گلخانه دارند اظهار کرد: سه هکتار گلخانه در شهرستان رزن در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه در سند راهبردی توسعه استان ایجاد ۳۳ هکتار گلخانه در مدت سه سال در نظر گرفته شده است ادامه داد: باید سالانه ۱۱ هکتار گلخانه در دو شهرستان رزن و درگزین ایجاد شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن با بیان اینکه برای ساخت ۶ هکتار گلخانه در رزن مجوز صادر شده و در مرحله اخذ تسهیلات هستند افزود: این متقاضیان پس از دریافت تسهیلات ساخت گلخانه را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا پایان سند راهبردی سه ساله استان همدان باید ۲۰۰ هکتار گلخانه در استان ایجاد شود ادامه داد: براساس این سند باید سالانه ۷۰ هکتار گلخانه ایجاد شود که ۱۱ هکتار آن مربوط به شهرستان‌های رزن و درگزین می‌شود.

فتحی در ادامه به شهرک گلخانه‌ای عمان اشاره کرد و با بیان اینکه این شهرک ۲۶ قطعه ۵ هزار متری دارد بیان کرد: زمین‌های شهرک گلخانه‌ای عمان در مرحله واگذاری قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن در ادامه به تولیدات گلخانه‌ای شهرستان رزن اشاره کرد و با بیان اینکه بیشترین محصولات گلخانه‌ای در شهرستان رزن شامل خیار، گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای می‌شود ادامه داد: دو گلخانه تولید توت فرنگی در رزن فعالیت دارد.

وی در رابطه با ممنوعیت کشت صیفی‌جات در فضای باز از  سال آینده گفت: اگر ممنوعیت کشت در فضای باز انجام شود در صورت نبود صادرات تولیدات گلخانه‌ای شهرستان می‌تواند پاسخگوی نیاز رزن باشد.