مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: این شرکت در نظر دارد متناسب با موقعیت، مساحت، مستحدثات و وضعیت موجود شهرک‌های کشاورزی گلخانه‌ای ملکان و عجبشیر را کلاً با مساحت ۴۷۸ هزار مترمربع به متقاضیان واگذار نماید.

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سیدخلیل هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: به هر شخص حقیقی یا حقوقی بخشی از شهرک کشاورزی گلخانه‌ای، دامی واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: واگذاری با ملحوظ داشتن زیرساخت ها و مستحدثات انجام و وضعیت موجود به صورت قرارداد اجاره به شرط تملیک و برابر مقررات انجام خواهد شد، حق تفکیک و نحوه تفکیک شهرک کشاورزی گلخانه ای، دامی و قطعات آن برای شرکت شهرکهای کشاورزی محفوظ است.

هاشمی عنوان کرد: نرخ واگذاری توسط کارشناسان رسمی دادگستری تعیین که ۳۰ درصد آن هنگام انعقاد قرارداد و مابقی حداکثر طی (۶) قسط هر شش ماه یکبار از متقاضی دریافت می‌شود، متقاضیان بایستی علاوه بر توانایی فنی و مالی برای ایجاد زیرساخت ها، توانایی تأمین حداقل ۲۰ درصد آورده و وثایق لازم برای اخذ تسهیلات بانکی به منظور ایجاد سازه‌ها را داشته باشند.

مدیرشرکت شهرک‌های کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: بازدید متقاضیان از محل  شهرک کشاورزی و قطعات مورد تقاضا الزامی بوده زیرا واگذاری با وضعیت موجود بوده و هیچگونه ادعایی پس از آن قابل پذیرش نمی باشد، متقاضیان مؤظف هستند برنامه زمانبندی اجرای عملیات تکمیل زیر ساخت ها و سازه ها را در قالب زمانبندی معین ارائه و اجرای آن را در مدت تعیین شده تعهد کنند.

وی خاطرنشان ساخت: متقاضی تعهد می نماید که ادامه کار و تکمیل زیرساخت مربوط به قطعه یا قطعات مورد تقاضا در شهرک را برابر ضوابط ، طراحی و نقشه مورد تائید شرکت شهرکهای کشاورزی انجام دهد، عرصه مورد واگذاری و مستحدثات آن منحصراً جهت احداث شهرک کشاورزی (گلخانه ای، دامی) واگذار می گردد و متقاضیان حق تغییر کاربری، تفکیک و افراز اراضی مورد واگذاری را ندارند و از متقاضیان در دفترخانه اسناد رسمی، وکالت اجرای تعهدات مندرج در مفاد قرارداد اجاره به شرط تملیک و ضمائم آن که به امضاء طرفین رسیده اخذ می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: صدور سند بنام سرمایه گذار منوط به اتمام و به بهره برداری رساندن طرح در زمان تعیین شده و تحقق سایر شروط مندرج در  قرارداد است، براساس مفاد ماده (۶) اساسنامه موضوع بندهای (الف، ب، ج، هـ، ز) وظایف هدایت، راهبری، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر توسعه زیرساخت‌ها و اداره امور مجتمع و شهرک‌های کشاورزی گلخانه‌ای، دامی بر عهده این شرکت است.

مدیرشرکت شهرک‌های کشاورزی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: شرکت کنندگان در فراخوان می‌بایست آئین‌نامه‌های مربوط به معاملات دولتی و نیز قانون منع مداخله کارمندان در معاملات دولتی را مد نظر قرار داده و رعایت نمایند، پس از انعقاد قرارداد، شرکت نسبت به صدور پروانه تأسیس مجتمع یا شهرک کشاورزی گلخانه ای، دامی اقدام خواهد کرد.

هاشمی تاکید کرد: در شرایط مساوی اولویت با متقاضیان و سرمایه گذاران بومی خواهد بود، شرکت در رد یا قبول تمام یا هر یک از پیشنهادات مختار است.

وی گفت: هزینه درج آگهی در روزنامه به نسبت برعهده سرمایه‌گذاران منتخب خواهد بود، هزینه تعرفه کارشناسان رسمی دادگستری قطعه یا قطعات مورد درخواست به نسبت برعهده سرمایه‌گذاران منتخب خواهد بود.

هاشمی اضافه کرد: متقاضیان موظفند بعد از انعقاد قرارداد ضمن ارائه برنامه زمانبندی نسبت به اجرای دقیق پروژه مطابق برنامه اقدام کنند و درصورت استنکاف، شرکت حق فسخ قرارداد بطور یکجانبه را خواهد داشت.

لازم به ذکر است: متقاضیان می‌توانند از روز چهارشنبه مورخ ۲۰/۰۹/۹۸ به مدت ۶ ماه، با مراجعه به سایت شرکت به آدرسwww.apcp.ir   فرم ثبت نام را دریافت و پس از تکمیل با همراه داشتن مدارک مورد نیاز به مدیریت شعب شرکت شهرکهای کشاورزی در استان آذربایجان شرقی در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به شماره اتاق ۴۶۶ و یا به شرکت شهرک‌های کشاورزی به آدرس تهران خیابان شهید دکتر عباسپور (توانیر) نبش کوچه گیتا پلاک ۸ مدیریت تملک و واگذاری و یا دبیرخانه شرکت تحویل نمایند. ضمناً برای دریافت فرم ثبت نام به آدرس سایت شرکت شهرکهای کشاورزی مراجعه کنند. لازم به ذکر است هر ۱۵ روز یکبار درخواست‌های سرمایه‌گذاران جمع‌بندی و پس از تصویب هیات‌مدیره شرکت به متقاضیان ابلاغ می‌شود.