مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان، گفت: اجرای طرح‌های بیولوژیک بهره برداران را به سمت تولید محصول سالم و در نتیجه ارگانیک سوق خواهد داد.

به گزارش صاحب نیوز؛ امیر صفرپور در گفتگو با خبرنگار دهاقان بیدار، با اشاره به اینکه یکی از اهداف و سیاست‌های جهاد کشاورزی تولید محصول سالم و ارگانیک است، افزود: در سال های اخیر، برای کاهش اثرات سوء مصرف آفت کش ها، سایر راهکارهای کنترل آفات، به ویژه کنترل بیولوژیک بسیار مورد توجه بهره برداران قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان، خاطرنشان کرد: اجرای طرح بیولوژیک در گلخانه های شهرستان دهاقان به ویژه شهرک گلخانه ای با همکاری شرکت گیاه و نظارت کارشناسان مجرب حفظ نباتات استان و شهرستان در سطح ۱/۳ هکتار برنامه ریزی شده که در حال حاضر بخش های از آن اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: طرح بیولوژیک با استفاده از عوامل بیولوژیک برای مبارزه با آفاتی از جمله مگس سفید، تریپس، پروانه توتا و … در گلخانه های شهرستان انجام می گیرد.

صفرپور با بیان اینکه شرکت دانش نهاد آسیا، یکی از تولید کنندگان سبزی و صیفی، به منظور کنترل آفات به صورت بیولوژیک پیش قدم شده افزود: این شرکت با هزینه شخصی اقدام به اجرای طرح در سطح ۳٫۲ هکتار کرده و کلیه محصولات تولید شده خود را با عنوان محصول سالم و به نام کفشدوزک برای صادرات برند سازی کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان اظهار کرد: اجرای چنین طرح‌هایی بهره برداران را به سمت تولید محصول سالم و در نتیجه ارگانیک سوق می دهد.

مبارزه بیولوژیک یعنی استفاده از عامل زنده و دشمن طبیعی یک آفت علیه آن است که روشی علمی، عملی است و برای محیط زیست و انسان بسیار بی‌خطر بوده و باعث کاهش استفاده از سموم شیمیایی می‌شود.