به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علیرضا قاسمی‌فرزاد امشب در گردهمایی شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان همدان با بیان اینکه شوراها در جمهوری اسلامی جایگاه مهمی دارند اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب با فرمان امام(ره) در تمام روستاها شورا شکل گرفت که امروز اهمیت این نهاد در روستاها به عنوان یک مرجع، نهادینه‌تر است.

وی با بیان اینکه امروز شوراها با کوچکترین توقع و با بذل مال و منافع فردی در خدمت روستاییان هستند افزود: شوراها منشا خیر و برکت در روستاها شده‌اند که قدردان هستیم.

استاندار همدان با بیان اینکه خوشبختانه در بسیاری از مسائل با شوراها اتفاق نظر داریم عنوان کرد: حل مشکلات آب روستاها مورد توجه بوده و نگاه دولت نیز این است که در این مورد از نگاه تنگ‌نظرانه بیرون آییم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قرارگاه سازندگی سپاه برای حل مشکل آب روستایی از طریق مجتمع‌های آبرسانی ورود کرده است گفت: قرارگاه درصدد است مشکل آب  ۲۰۵ روستا را حل کند.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه توسعه روستا به عنوان اصل مد نظر قرار گرفته چراکه اگر روستا را توسعه ندهیم ساخت و ساز غیرمجاز شکل خواهد گرفت گفت: باید طرح بازنگری در روستاهای استان انجام شود که تاکنون بیش از ۵۰ درصد کار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی توسعه روستا برای حداقل ۲۰ سال آینده در گام اول مدنظر است افزود: به دنبال این هستیم خانه‌های روستایی را اشتغال‌محور کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه تعهد اعتبارات ساخت مسکن روستایی ۱۱ هزار واحد بود که اغلب در حوزه بازسازی و نوسازی است گفت: تقریبا ۸ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شدند که برای نزدیک به ۳ هزار نفر کار انجام شده بود، هفته گذشته جلسه‌ای با بانک‌ها داشتیم و تعهد دادند کار را به سرعت انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه روستا یک نهاد و مجموعه مولد است و در بخش امنیت غذایی نیز بسیار مهم افزود: توجه به خوشه‌های صنعتی و واحدهای تولیدی نیز حائز اهمیت است.

قاسمی‌فرزاد گفت:  تاکید ما به مدیران بازدید و سرکشی از روستاهاست تا از نزدیک مشکلات را ببینند و گزارش دهند تا درصدد رفع برآییم که خوشبختانه اغلب فرمانداران به این مهم توجه دارند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت توسعه کشاورزی است خاطرنشان کرد: برنامه‌های خوب و اقدامات زیرساختی خوبی در حوزه امنیت غذایی و توسعه کشاورزی در حال انجام است، یکی از موضوعات توسعه کشت گلخانه‌ای است.

استاندار همدان با اشاره به ایجاد ۲۲۰ هکتار گلخانه در استان، آن را از اقدامات مهم و تاثیرگذار دولت دانست و گفت:‌ ما در استان کشت گلخانه‌ای به سبک اسپانیایی را پیش بردیم، گلخانه‌هایی که به طور کامل شیشه‌ای و مادام‌العمر هستند و در کاهش مصرف آب، بالا رفتن بازدهی و افزایش صادرات کارایی دارند.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت بیش از ۱۰۰ واحد به چرخه تولید بازگردانده شده‌اند افزود: دولت در تمام عرصه‌های تولید تلاش می‌کند و خوشبختانه امروز اقبال بسیار خوبی به سمت صنعت است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه امیدواریم با همت و مدد شوراها و دهیاران با تدابیر لازم روستاها را مقصد گردشگری کنیم تاکید کرد: در این راستا توجه به محیط زیست روستا نیز حائز اهمیت است.

۸۹۰۲۶