مدیر شهرک‌های کشاورزی استان گفت: ۷۴ هکتار از اراضی مستعد جهت احداث شهرک گلخانه ای و دامی در شهرستان آبدانان شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، علی فاضلی مدیر شهرک های کشاورزی استان ایلام با اعلام این خبرگفت: با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبدانان در این شهرستان علاوه بر ۱۷ هکتار درمنطقه سرابباغ آبدانان که فرآیند واگذاری آن به سرمایه گذاران منطقه در دست اقدام می باشد ۳۵ هکتار از اراضی منطقه مولاب آبدانان جهت انجام مطالعه فاز ۱ و۲ برای احداث شهرک گلخانه توسط شرکت مهندسین مشاور در حال انجام می باشد.

وی افزود: همچنین ۲۲ هکتار در منطقه آب انار آبدانان شناسایی و مکان یابی شده که اخذ استعلام های آن از دستگاهای مرتبط در دستور کار قرار گرفته است .

مدیر شهرک‌ های کشاورزی افزود: از جمله مزیت‌های تولید در شهرک‌های کشاورزی هزینه کمتر، بهره‌وری بالای ۱۰ برابری در مصرف آب، افزایش اشتغال‌زایی گسترده و فراگیر و تولید محصولات صادرات محور است.

وی با اشاره به لزوم مدیریت منابع محدود آب در بخش کشاورزی و اهمیت حفظ منابع پایه کشور و امنیت غذایی در سطح کشور اظهار کرد: بدون شک کشاورزی هوشمند، راهکار موثر برای مدیریت منابع محدود آب و افزایش بهره‌وری تولید است و دستیابی به کشاورزی پایدار و امنیت غذایی با هوشمند سازی کشاورزی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین به خصوص در زمینه سیستم‌های آبیاری پیشرفته میسر خواهد بود.

 فاضلی بیان نمود: از ماموریت‌های اصلی شرکت شهرک‌های کشاورزی، ساماندهی، هدایت، حمایت و نظارت بر احداث و توسعه‌ شهرک‌ها و مجتمع‌های کشاورزی مجهز به فناوری نو باهدف تولید محصولات کشاورزی در محیط کنترل‌شده، افزایش بهره‌وری عوامل تولید، افزایش اشتغال پایدار، رونق تولید و صادرات، تسهیل و تسریع فرآیند سرمایه‌گذاری و کارآفرینی و ایجاد فضای اطمینان‌بخش برای سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان است.

کدخبر : ۴۹۳۵۹۸