ایسنا/گیلان امام جمعه آستارا با تاکید بر مقابله با تغییر کاربری اراضی گفت: تغییر الگوی کشت با رویکرد توسعه محصولات کم آب‌بر، کشت محصولات گلخانه‌ای و ترویج تکنیک‌های نوین زراعی باید در اولویت مهم فعالیت‌های کشاورزی شهرستان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری ارومی امروز در جمع رئیس و پرسنل اداره جهاد کشاورزی شهرستان مرزی آستارا با تبریک به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با بیان اینکه تقویت بخش کشاورزی به عنوان سرمایه ای ارزشمند همواره باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد، اظهار کرد: به منظور تقویت بیش از پیش این بخش بایستی کشاورزان همواره مورد حمایت متولیان امر قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزی ریشه و اساس مسائل اقتصادی را تشکیل می دهد که بایستی مسئولان به توسعه این بخش توجه جدی بکنند، افزود: تغذیه سالم انسان ها و نیز تقویت بخش اقتصاد در گرو اهمیت دادن به حوزه کشاورزی است.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه امید داریم با تدابیر مسئولان، کاربری زمین های کشاورزی به هر بهانه ای تغییر پیدا نکند، گفت: تامین درآمد، ایجاد اشتغال، تامین غذا، ایجاد بازار و ارزآوری از جمله نقش های عمده ای است که بخش کشاورزی در یک کشور می تواند ایفا کند.

حجت الاسلام باقری ارومی با اشاره به برخورداری جمهوری اسلامی ایران از منابع کافی به منظور تولید کشاورزی بر حفظ منابع و اراضی کشاورزی تاکید کرد و افزود: امنیت غذایی مردم در کنار تولیدات کشاورزی سالم و اقتصادی برای کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: تغییر الگوی کشت با رویکرد توسعه محصولات کم آب‌بر، کشت محصولات گلخانه‌ای و ترویج تکنیک‌های نوین زراعی باید در اولویت مهم فعالیت‌های کشاورزی شهرستان قرار گیرد.

در ادامه این نشست نورالدین میرزایی، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان مرزی بندر آستارا نیز به ارائه گزارش عملکرد و نقطه نظرات خود پرداخت.

کد خبر: ۱۴۰۲۰۳۲۷۱۷۵۱۵