فرماندار آباده از اجرای طرح کشت گلخانه‌ای ۲۵ هکتاری در این شهرستان خبر داد.

محمدرضا زارع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آباده با اشاره به معضل خشک‌سالی و بحران کم آبی، بر لزوم مدیریت بیش از پیش آب کشاورزی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای یکی از راه‌کارهای مناسب در استفاده بهینه آب است اظهار داشت: توسعه کشت گلخانه‌ای گامی مؤثر برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است چراکه با استفاده از این شیوه نوین کشاورزی و با تکیه‌بر منابع و ظرفیت‌های داخلی می‌توان به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرد.

زارع تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین کشورهای موفق در کشت‌های گلخانه‌ای و توجه به بازارهای هدف برای صادرات محصولات تولیدی از موارد مهمی است که در توسعه این نوع کشت‌ها باید موردتوجه قرار گیرد.

فرماندار آباده با اشاره به نام‌گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام «حمایت از کالای ایرانی» و با تأکید بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران این بخش گفت: با توجه به ظرفیت‌های مناسب و شرایط آب و هوایی شهرستان آباده، اجرای طرح‌های گلخانه‌ای لازم، مفید و مقرون به صرفه است ازاین‌رو مسؤولان باید در این زمینه همکاری و مساعدت سازنده و مؤثر داشته باشند.

زارع در پایان سخنان خود با اشاره به جلسه‌ای که با حضور مدیر شهرک‌های کشاورزی استان فارس، مدیر جهاد کشاورزی آباده، برخی از مسؤولان و گلخانه داران شهرستانی و با موضوع اجرای طرح گلخانه‌ای در ۲۵ هکتار از اراضی آباده با مشارکت یک شرکت هندی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد عنوان کرد: در این جلسه برای اجرای طرح گلخانه‌ای ۲۵ هکتاری در منطقه ده گردو آباده بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش فارس، شهرستان آباده هم‌اکنون دارای ۲۲ واحد طرح گلخانه‌ای فعال با وسعت هفت و نیم هکتار است که عمده‌ترین محصولات آن گوجه‌فرنگی، خیار سبز، فلفل و گل رز است.

کدخبر: ۱۳۹۷۰۱۲۰۰۰۱۶۶۴