جعفر گوهرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با توجه به سیاست جهاد کشاورزی کشت متراکم و افزایش تولید در واحد سطح با حداقل مصرف آب و ترویج کشت محصولات سبزی و صیفی و پرورش گلهای زینتی در طرح‌های مجتمع گلخانه‌ای در دست اجرا است.

وی بیان کرد: برای تکمیل دو طرح مجتمع گلخانه‌ای در گچساران و باشت ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عملیات اجرایی مجتمع گلخانه ای ماهور باشت شهرستان گچساران که در ۲۵ کیلومتری محور ارتباطی گچساران به شیراز واقع شده در سال ۹۶ آغاز شده است، بیان کرد: این مجتمع در مساحت ۲۲ هکتار شامل ۱۴ واحد ۶ هزار الی هشت هزار و ۵۰۰متر مربعی است.

وی در ادامه با اشاره به احداث مجتمع گلخانه ماهور باشت گفت: زیر ساخت‌های این مجتمع اعم از شبکه معابر و فنس کش‌، اطاق نگهبانی، احداث مخزن و شبکه داخلی گاز و برق آن در دست اقدام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: برای احداث این مجتمع تا کنون ۲۸ میلیارد ریال از محل اسناد خزانه هزینه شده و برای تکمیل زیرساخت‌های این طرح اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال نیاز است.

گوهرگانی در ادامه با بیان اینکه با تکمیل این طرح موجب اشتغالزایی در این منطقه خواهد شد، ابراز کرد: تکمیل این طرح می‌تواند برای  ۱۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و پیش بینی می شود این طرح سالانه سه هزار و  ۵۰۰ تن سبزی و صیفی‌جات تولید کند.

وی به دیگر طرح در گچساران اشاره کرد و افزود: مجتمع کشاورزی ناصرآباد گچساران که در ۲۰ کیلومتری جاده گچساران به شیراز واقع شده از دیگر طرح‌های گلخانه‌ای در دست اجرا بوده که  زیر ساختهای آن در سال ۱۳۸۷ آغاز شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای این مجتمع که در مساحت ۲۴ هکتاری و قطعات ۳۴ واحد ۵ هزار متر مربعی است برای زیر ساختهای آن  تا کنون ۱۱ میلیارد ریال هزینه شده است.
گوهرگانی اضافه کرد:  برای تکمیل نواقصات و مطالبات پیمانکار این طرح ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی گفت: با تکمیل و راه اندازی این طرح برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مجتمع گلخانه ای فدک سرآبیز باشت در مساحت ۳۴ هکتار  شامل ۷۲ واحد ۲۵۰۰ متر مربعی است.

گوهرگانی عنوان کرد: تا کنون ۲ واحد گلخانه ای، احداث ساختمان اداری و تکمیل شبکه داخلی آب توسط سرمایه گذار انجام شده است.

وی گفت: برای زیر ساخت‌های این طرح ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بهره برداری از این طرح ۱۸۰ فرصت شغلی ایجاد و پیش بینی می‌شود سالانه  ۴۵۰۰ تن سبزی و صیفی‌جات در سال توسط این طرح تولید شود.

کدخبر: ۱۳۹۶۰۸۰۶۰۰۰۰۶۲