نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی از احداث مجتمع گلخانه‌ای ۲۵ هکتاری در این شهرستان خبر داد.

محمدابراهیم رضایی در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: احداث گلخانه‌های مدرن و مکانیزه در شهرستان خمین یکی از موضوعاتی است که به جد پیگیری تحقق آن بوده تا بتوان ظرفیت بالای این منطقه در پرورش و تولید گل و نیز سایر محصولات گلخانه‌ای را تقویت کرد.

وی به اشتغالزایی بالای مجتمع‌های گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: کشت گلخانه‌ای به دلیل تناسب مطلوب با آب و هوای خمین و نیز مطابقت با اقلیم این منطقه اثربخشی بالایی داشته و منجر به سودآوری بیشتر می‌شود.

رضایی به جانمایی و تعیین ۲۵ هکتار زمین برای احداث این مجتمع عظیم گلخانه‌ای در شهرستان خمین اشاره کرد و افزود: با صدور مجوزهای لازم و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز عملیات اجرایی این طرح بزرگ بزودی آغاز می‌شود.

وی توسعه کشت گلخانه‌ای و سوق دادن کشاورزی در این شهرستان به دلیل محدودیت منابع آبی به سمت کشت مکانیزه و گلخانه‌ای را از اولویت‌ها برشمرد و افزود: اقتصادی بودن، سودآوری، اثربخشی و اشتغال‌زا بودن از جمله مزایای کشت گلخانه‌ای است.

نماینده مردم خمین در ادامه به احداث یک هتل در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: کلنگ احداث این هتل در سالیان گذشته بر زمین شده بود و پس از گذشت مدتی از اجرای این طرح، سرمایه‌گذاران توان ادامه عملیات اجرایی آن را نداشتند و به عنوان یک پروژه نیمه‌تمام باقی مانده بود.

وی بیان کرد: در جلسه‌ای با حضور استاندار و سایر مقامات استانی و شهرستانی این پروژه نیمه تمام تعیین تکلیف شد و ادامه عملیات اجرایی آن به بخش خصوصی واگذار شد.

رضایی با اشاره به اختلافی که درخصوص زمین این هتل وجود داشت، گفت: در پروسه حدنگاری اداره ثبت اسناد حدود ۶ هزار متر مربع در آنچه که اداره مسکن و شهرسازی در واگذاری زمین منظور کرده بود اختلاف متراژ وجود داشت که با پیگیری‌های مستمر انجام شده این اختلاف برطرف و متراژ واگذار شده از سوی مسکن و شهرسازی معیار اجرای طرح است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با برطرف شدن موانع اجرای این طرح عملیات اجرایی آن از سر گرفته شده است و طبق برنامه زمان‌بندی انجام خواهد گرفت.

کد خبر: ۹۶۱۰۱۷۰۸۷۲۶