معاون توسعه تشکل‌ها، تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان تعاون روستایی ایران گفت: توسعه همکاری‌های شرکت شهرک‌های کشاورزی با سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در جهت سازماندهی و استقرار الگوی نظام بهره‌برداری مناسب در هر یک از شهرک‌های واگذار شده گلخانه‌ای، شیلاتی و دامپروری کلید خورد.

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، محمدی از تشکیل جلسات مشترک و توافقات بدست آمده سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و شرکت شهرک‌های کشاورزی در جهت عملیاتی کردن سازماندهی و استقرار الگوی نظام بهره‌برداری مناسب در هر یک از شهرک‌های واگذار شده گلخانه‌ای، شیلاتی و دامپروری به منظور استفاده بهینه از منابع و عوامل تولید، افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ای، شیلاتی و دامپروری خبر داد.

وی تصریح کرد: در سالی که مزین به «سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» است، دستیابی به اهدافی نظیر افزایش تولید در واحد سطح، ارتقای بهره‌وری از منابع محدود در اختیار (آب، خاک و نهاده‌ها)، ایجاد زنجیره ارزش تولید و توسعه اشتغال‌زایی مولد و دانش‌بنیان در گرو تعامل و همکاری همه بخش‌های اجرایی است.

معاون توسعه تشکل‌ها، تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان تعاون روستایی، هدف این برنامه را ساماندهی بهره‌برداران شهرک‌های کشاورزی، در قالب الگوهای نظام بهره‌برداری مناسب در جهت افزایش بهره‌وری از منابع موجود و حفظ و نگهداری و بهره‌گیری مناسب از سرمایه‌گذاری‌های دولت در این شرکت‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به ساختار موجود و داشتن قانون و اساسنامه خاص، استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های تعاونی تولید روستایی بسیار راهگشاست.

وی اضافه کرد: توسعه کیفی و توانمندسازی شرکت‌های تعاونی تولید شهرک‌های گلخانه‌ای، شیلاتی و دامپروری، با بهره‌گیری از دانش و فنون جدید و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان ضروری است.