به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، عبدالقدیر کریمی عصر دیروز در نشست با شرکت اسپانیایی در حوزه احداث گلخانه اظهارداشت: ایجاد گلخانه با سرعت و کیفیت مناسب همواره دغدغه ما در این شهرستان بود و این نشست باعث امیدواری در سرعت بیشتر و شرایط بهتر برای احداث این پروژه شد.

وی افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های موجود تسریع اجرای پروژه تولید بذر هیبرید سبزی و صیفی‌جات با مشکلاتی مواجه شد و با همکاری این شرکت اسپانیایی این مشکلات به زودی مرتفع می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس تصریح کرد: قرار است با همکاری این شرکت خارجی و بخش خصوصی در مدت ۶ ماه این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: این پروژه مشترک برای مردم شهرستان گنبدکاووس اهمیت ویژه‌ای دارد و با توجه به قول شرکت اسپانیایی این پروژه با سرعت و شتاب بیشتری احداث خواهد شد.

کریمی با تاکید بر ظرفیت‌های ورزشی، صنعتی و کشاورزی گنبدکاووس بیان داشت: این شهرستان بزرگترین تولید کننده گندم با کیفیت و حجم بالا در کشور، مهد سوارکاری و والیبال و بسیاری از ظرفیت‌های بخش کشاورزی و دامداری است که در توسعه شهرستان تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: هدف ما از همکاری با این شرکت اسپانیایی استفاده از دانش و تکنولوژی این شرکت در شهرستان و انتقال تجارب و دانش آنها به شهرستان و جوانان ما است.

مونتالبان، سرمایه‌گذار شرکت اسپانیایی هم در این نشست اظهارداشت: گنبدکاووس مرکز یک شهر جوان است و خوشحال هستیم که در این شهر سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. به این نتیجه رسیدیم که در ایران می‌توانیم راحت سرمایه‌گذاری کنیم و شرایط خوبی برای این منظور مهیا است.

وی افزود: شرکت ما در یک سطح بالا، محصولات باکیفیت و مطابق با استاندارد روز دنیا را تولید می‌کند و ما در ۵ قاره جهان با کشورهای زیادی در حال سرمایه‌گذاری و فعالیت هستیم.

سرمایه‌گذار اسپانیایی گفت: گلخانه‌های ما مدرن و با شرایط آب و هوایی شما سازگار دارد و این پروژه حدود ۸۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد کرد.همچنین با روش‌های نوین بذر گیاهان در برابر بیماری‌ها مقاوم و نیاز کمتری به کودهای آلی خواهند داشت.

مونتالبان تاکید کرد: تولید بذر هیدروپونیک مطابق با استاندارد روز دنیا است و ما در مدت ۶ ماه احداث گلخانه و تولید این بذر را به شما تحویل می‌دهیم و با توجه به همسایگی شما با روسیه، می‌توان بازار خوبی در روسیه برای تولیدات خود فراهم کنید.