ایران آنلاین /  در سومین روز از هفته دولت گلخانه تولید نشا روستای باقرآباد جیرفت توسط نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به اینکه این اولین گلخانه نشا در جنوب کرمان است، اظهار داشت: این گلخانه جز معدود گلخانه‌های ایران است و صرفه‌جویی بی‌نظیری در مصرف آب دارد.

یعقوب موسوی با بیان اینکه در این گلخانه تلفات نشا به حداقل می‌رسد عنوان کرد: محصولات این مجموعه بسیار پیش رس‌تر از سایر گلخانه‌ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه بهترین گلخانه‌داران ایران در این مجموعه همکاری داشته‌اند، تصریح کرد: هزینه تولید نشا در این گلخانه بسیار پایین است و محصولات این مجموعه  با برنامه‌ریزی انجام شده به خارج از کشور صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان محصولات نشا این گلخانه را بادمجان، فلفل، گوجه و خیار برشمرد و گفت: در صورت تکمیل تمامی امکانات، همه محصولاتی که قابل نشا باشند در این مجموعه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طراحی این مجموعه کاملا ایرانی است، بیان کرد: این گلخانه با بروزترین امکانات روز دنیا اجرا شده است.

موسوی با بیان اینکه در ساخت این مجموعه از تسهیلات توسعه ملی استفاده شده است،  تصریح کرد: برای ساخت این مجموعه ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت شده و ۱۵۰ میلیون نیز آورده شخصی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بزودی یک بذرکار تمام اتوماتیک برای این گلخانه خریداری می‌شود افزود: برای تکمیل سایر قسمت‌های این گلخانه به ۳۰۰ میلیون تومان پول نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: این گلخانه با سه هزار مترمربع زیر بنا برای اولین بار در جنوب کرمان راه‌اندازی شده است و بیش از ۲۰ نفر اشتغالزایی دارد.

وی تصریح کرد: جنوب کرمان ۱۴ میلیون ظرفیت تولید سالیانه نشا دارد که این ظرفیت در کشور بی‌نظیر است.