با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و فرماندار ویژه لارستان؛ اولین گلخانه تولید نشا فول اتوماتیک جنوب فارس در لارستان افتتاح شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ بمناسبت دهه فجر، با حضور جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، مهندس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید علی اصغر موسوی فرزند برومند حضرت آیت الله سید مجتبی موسوی لاری(ره)، مهندس اسفندیاری و مهندس مهاجر مشاورین وزیر، احسان طاهری معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری، مهندس قاسمی معاون سازمان و رئیس جهاد کشاورزی لارستان، شهرداران شهرهای خور و لطیفی و قشرهای مختلف مردم، اولین گلخانه تولید نشا فول اتوماتیک جنوب استان فارس در لارستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

زهره روایی متقاضی و کارشناس این طرح در سخنانی با اشاره به اینکه این اولین گلخانه نشا تمام اتوماتیک در جنوب فارس است، اظهار داشت: این گلخانه جز معدود گلخانه‌های ایران است و صرفه‌جویی بی‌نظیری در مصرف آب دارد.

وی با بیان اینکه در این گلخانه تلفات نشا به حداقل می‌رسد، بیان کرد: بهترین گلخانه‌داران در این مجموعه همکاری دارند و هزینه تولید نشا در این گلخانه بسیار پایین است.

روایی محصولات نشاء این گلخانه را بادمجان، فلفل، طالبی، هندوانه، گوجه،خیار، گل و گیاهان دارویی برشمرد و گفت: این گلخانه مطابق با استاندارد و امکانات روز دنیا طراحی و اجرا شده است.

روایی تصریح کرد:  این گلخانه با ۵۳۴۰ مترمربع زیر بنا و ۲ هکتار مساحت زمین، با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای اولین بار در جنوب فارس راه‌اندازی شده است و برای بیش از ۱۵ نفر اشتغالزایی دارد.

متقاضی و کارشناس این طرح  اظهار داشت: ظرفیت تولید نشاء در این گلخانه، ۱۰ میلیون نشاء در سال و ظرفیت تولید در هر دوره ۳ میلیون عدد نشاء است.