مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسکو از افتتاح واحد تولید محصولات گلخانه‌ای در اراضی روستای خاصبان این شهرستان خبرداد.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اوشکایا، آیت اله عبادپور در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهارداشت:این گلخانه با مساحت ۴ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که ۳٫۵ میلیارد ریال از اعتبار هزینه شده در قالب تسهیلات بانکی می باشد.

وی ادامه داد: این گلخانه با ظرفیت تولید سالانه ۱۲۸ تن خیار در سال یکی از مهم‌ترین پروژه های سند تدبیر و توسعه شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی اسکو در ادامه از افتتاح پروژه آبیاری کم فشار ۲۹ هکتاری در روستای قشلاق شهرستان اسکو خبر داد وگفت: این سیستم آبیاری به صورت کم فشار و با ایجاد مخزن و خط هیدروفیکس برای هر قطعه زمین و با دریچه های ایجاد شده بر روی هر خط اجرا شده است.

وی ادامه داد: هزینه کل طرح بالغ بر ۲٫۲۵ میلیارد ریال بوده که از این مبلغ ۱۵۶۰ میلیون ریال اعتبارات بلاعوض دولتی برای آبیاری کم فشار و خط انتقال لوله گذاری هزینه شده است.

 عبادپور در ادامه با تاکید بر بحران دریاچه ارومیه و لزوم مصرف بهینه آب در بخش های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی تصریح کرد: با اجرای این طرح راندمان مصرف آب به ۷۰ درصد افزایش می یابد.

مرتضی محمد زاده فرماندار شهرستان اسکو نیز ضمن ابراز خرسندی از تلاش های جهادکشاورزی در اجراء موفق پروژه های آبیاری گفت: در شرایط کم آبی، مدیریت مصرف آب برای ارتقاء بهره وری از منابع آب در دسترس، بسیار حائز اهمیت است و بکارگیری روش های مناسب انتقال و توزیع آب در سطح باغات و مزارع یکی از راهکارهای مدیریتی مؤثر در راستای ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی به شمار می رود.

محمدزاده با بیان اینکه استفاده از سیستم های نوین آبیاری و کاهش بکارگیری روش غرقابی مورد حمایت ویژه دولت قرار گرفته است ، گفت: امیدوارم این گونه همکاری ها و همراهی ها بین بخش دولتی و بهره برداران بتواند به عنوان راهکاری سازنده و مناسب در جهت مدیریت مصرف آب و توسعه کشاورزی باشد.

شناسه خبر: ۱۱۹۳۹۲۱