در آخرین روز از هفته دولت گلخانه صیفی و سبزیجات با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با حضور مسئولان شهرستان خلیل آباد به وسعت ۴۲۰۰ متر افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از یار خراسانی، مجید طاهرپور امروز در آیین بهره برداری از گلخانه کشاورزی خلیل آباد اظهار داشت: مجتمع گلخانه‌ای ۴۲۰۰ متری با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بر اساس اصول و پارامترهای ویژه طراحی شده است.

وی با بیان اینکه این مجتمع گلخانه‌ای در منطقه بی‌نظیر است و گلخانه‌ای در شهرستان‌های همجوار با این وسعت و ابعاد کاری نیز وجود ندارد، خاطرنشان کرد: گلخانه در سه فاز سبزی و صیفی، گلهای شاخه بریده و گیاهان دارویی در زیر سقف در مساحت بالا فعالیت می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد راه‌اندازی این گلخانه را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: گلخانه صیفی و سبزیجات می‌تواند ۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار کند.

وی با بیان اینکه اولویت به کارگیری نیروها در این گلخانه با کارشناسان و دانش آموختگان بخش کشاورزی است که امیدواریم محقق شود، اذعان کرد: با توجه به اینکه شهرستان خلیل آباد منطقه کم آبی است گریزی نیست جز اینکه به سمت بردن محصولات کشاورزی به زیر سقف حرکت کنیم.

طاهرپور همچنین عنوان کرد: کشت گلخانه می‌تواند گام مثبتی در بحث استفاده بهینه از آب و جلوگیری از آفات باشد.

امروزه توسعه و ایجاد اشتغال یک جهاد است

مجتبی شاکری در آیین بهره‌برداری از گلخانه صیفی و سبزیجات در خلیل‌آباد تاکید کرد: شهرستان خلیل‌آباد با ساخت مجتمع گلخانه توسط کارشناسان کشاورزی در حوزه گلخانه در منطقه پیشگام است که می‌تواند گام موثری در جهت توسعه اشتغال پایدار باشد.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به کاهش سالانه یک متر آب‌های زیر زمینی در شهرستان و سرما زدگی و خسارت‌هایی که به محصولات وارد می‌شود یکی از راهکارهای اصلی جبران این مشکلات کشت گلخانه‌ای است.

فرماندار خلیل آباد با اشاره به محصولات مورد نیاز شهرستان‌های همجوار، ابراز کرد: قطعاً این گلخانه می‌تواند به عنوان یک پایلوت در منطقه برای ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای و توسعه اشتغال باشد.

وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و اشتغال اشاره کرد و گفت: امروزه توسعه و ایجاد اشتغال یک جهاد محسوب می‌شود و هر کسی که در حوزه کارآفرینی تلاش کند می‌تواند خانواده‌هایی را در زمینه معیشت همراهی کند.

شناسه خبر: ۱۱۸۲۴۸۵