مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس با اشاره به نقش این بانک در تامین مالی و تحکیم امنیت غذایی کشور گفت: در ده ماهه نخست سال جاری تسهیلات اعطایی به متقاضیان زیر بخش های مختلف کشاورزی و بازرگانی در این بانک ۳۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد حسن رزاق منش با بیان اینکه در مدت مذکور ۴۵ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال اعتبار صرف اعطای تسهیلات مذکور شده است، تصریح کرد: تعداد ۴۷ هزار و ۷۸۲ نفر متقاضی مشمول تسهیلات بخش کشاورزی را دریافت کرده اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۲۱۵۲ میلیارد ریال از تسهیلات اعطایی موصوف به زیر بخش مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته است، اظهار کرد: متقاضیان با بهره گیری از این تسهیلات توانسته اند ۲۰۲۸ دستگاه انواع ماشین های کشاورزی مانند تراکتور، کمباین و دنباله بندها به مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان فارس افزوده کنند.

رزاق منش با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه کشت های گلخانه ای و محیط های کنترل شده، ابراز کرد: با اختصاص و پرداخت بیش از ۹۲۵ میلیارد ریال از تسهیلات به توسعه گلخانه ها بهره برداران توانستند ۴۴ طرح گلخانه ای با بیش از ۲۹ هکتار وسعت احداث و به بهره برداری برسانند.

به گفته او؛ مبلغ ۶۱۶۸ میلیارد ریال تسهیلات حوزه زراعت نیز  به ۸۵۳۶ نفر از  متقاضیان زیر بخش زراعت پرداخت شده است؛ در زمینه باغداری نیز مبلغ ۴۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به تعداد ۵۸۳۶ نفر از باغداران و مبلغ ۱۳ هزار و ۱۷۸ میلیارد ریال تسهیلات دامداری به ۱۶ هزار و ۱۳۰ نفر از متقاضیان  پرداخت شد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار افزود: شعب بانک کشاورزی استان فارس مبلغ ۳۳۱ میلیارد ریال تسهیلات نیز در قالب اشتغال روستایی و عشایری به ۴۹۵ نفر از متقاضیان  پرداخت کرده است.

رزاق منش پرداخت بیش از ۶۳۸۳ میلیارد ریال تسهیلات در زیر بخش صنایع تبدیلی به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط بانک کشاورزی استان فارس را یکی دیگر از اقدامات مهم خواند و بیان کرد: این میزان تسهیلات به ۱۲۶۳ نفر از متقاضیان پرداخت شده ا ست.

وی اضافه کرد: شعب بانک کشاورزی استان فارس با توجه به تکالیف قانونی و برای تسهیل در امر ازدواج جوانان، مبلغ ۱۳۶۱ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج را به ۱۳۶۱ نفر از متقاضیان  پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس افزود: در طول این مدت مبلغ ۲۵۱۷ میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی به ۱۲۷۸نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

او به پرداخت مبلغ ۱۰۶۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی نیز اشاره کرد و گفت: این میزان تسهیلات به ۲۴۲۹ نفر متقاضی از مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره)، بهزیستی و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

رزاق منش با اشاره به اینکه مقادیر دیگری از تسهیلات به دیگر بخش های کشاورزی یا انجام تکالیف قانونی اختصاص یافته است، تصریح کرد: شعب بانک کشاورزی در اقصی نقاط استان فارس آماده خدمت به شهروندان فهیم است و سرمایه گذاری مردم در این بانک می تواند در توسعه بخش کشاورزی استان اثر گذار باشد.