فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به کشت گلخانه‌ای هیدروپونیک در این شهرستان، گفت: تولید محصول در این گلخانه نسبت به کشت معمولی ۶ برابر شده است.

به گزارش ایسنا، مهندس «عبدالقدیر کریمی» در بازدید از گلخانه و کشت هیدروپونیک در گنبدکاووس اظهار کرد: استفاده از این روش سال گذشته در گنبدکاووس با تولید  خیار آغاز شده و اکنون در این مجموعه تولید گوجه‌فرنگی به روش هیدروپونیک در حال انجام است.

وی افزود: متراژ این گلخانه ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع است و ۱۰ نفر در این گلخانه مشغول به کار هستند.

کریمی با اشاره به این‌که طول مدت تولید محصول به این روش نسبت به کشت معمولی بسیار بیشتر است، تصریح کرد: هم‌اکنون این گلخانه به طور میانگین ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم تولید گوجه فرنگی در هر متر مربع دارد و سالانه ۳۰۰ تن در هکتار برداشت محصول خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این نوع کشت با توجه به نیاز گیاه و رشد آن، مواد مغذی مورد نیاز به گیاه ترزیق می‌شود. همچنین با توجه به محدودیت خاک در کشت معمولی و آفات و بیماری‌های مختلف، در این کشت چنین مشکلاتی وجود ندارد.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: با توجه به بازار خوب چنین محصولاتی در کشورهای همسایه، هدف از بازدید این مجموعه بررسی و ارائه راهکارهای مناسب برای صادرات این محصول به کشورهای همسایه است.

کد خبر: ۹۷۰۳۰۸۰۳۹۲۹