مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی همدان گفت: ۳۰ هکتار گلخانه تا پایان سالجاری در این استان احداث می شود و در حال حاضر ۶ هکتار گلخانه در دست احداث است.

محمد خدادادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۱۲۶ هکتار گلخانه و ۹ شهرک کشاورزی در استان همدان وجود دارد.
وی با بیان اینکه این شهرک شامل هفت شهرک گلخانه‌ای، یک شهرک دامپروری و یک شهرک آبزی‌پروری است افزود: احداث گلخانه یکی از ضرورت‌ها و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است که در استان نیز با جدیت دنبال می شود.
وی اظهار داشت: شهرک گلخانه ای شهرستان رزن در زیربنای ۳۰ هکتار در دست احداث است که ۳۷ واحد گلخانه‌ای در آن پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: ۲ شهرک گلخانه ‌ای بوعلی و فرسفج نیز به عنوان قطب صادراتی محصولات گلخانه‌ای کشور هستند که احداث ۲ مجتمع گلخانه‌ای نیز از دیگر برنامه های این سازمان است.
خدادادی گفت: شهر همدان دارای بیشترین متقاضی ایجاد گلخانه در استان است که یک مجتمع ۲۵ هکتاری در محدوده جورقان و بهرام آباد و یک گلخانه ۱۲ هکتاری در جاده جدید بهار در حال اخذ مجوز هستند.
وی با بیان اینکه هر هکتار گلخانه برای هفت نفر اشتغالزایی دارد، افزود: در شهرستان ملایر زمینی به مساحت ۵۰ هکتار برای احداث گلخانه شناسایی شده و در مرحله مطالعات طرح قرار دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی همدان با تاکید بر اینکه یکی از مواردی که وزارت جهاد کشاورزی برآن تاکید دارد ایجاد زنجیره تولید است، گفت: یکی از برنامه های این شرکت ایجاد زنجیره کامل در شهرک‌های گلخانه‌ای است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی همدان یادآوری کرد: سال گذشته ۲۳ جواز تاسیس، هشت پروانه بهره‌برداری و چهار پروانه توسعه توسط شرکت شهرک‌های استان صادر شد.
وی با بیان اینکه فقط یک شهرک دامپروری در استان وجود دارد، ادامه داد: با توجه به اهمیتی که تولید گوشت و لبنیات در کشور دارد تفاهمنامه ای با سازمان دامپزشکی منعقد شده که این شهرک‌ها توسعه یابد.
خدادادی خاطرنشان کرد: در این شهرک ۱۰ واحد فعال دامی با ۴۰۰ راس دام وجود دارد.

کد خبر: