کارشناس مسئول توسعه گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال بیش از ۸۰ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه می‌شود.

ایرج بهرامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به در حال توسعه بودن گلخانه‌های استان، برنامه امسال سازمان جهاد کشاورزی استان را اضافه کردن ۸۲ هکتار به سطح گلخانه‌ها عنوان کرد.

بهرامی افزود: عمده این گلخانه‌ها در شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، گیلانغرب، اسلام آباد غرب، کنگاور و روانسر ایجاد خواهد شد.

کارشناس مسئول توسعه گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: قرار است در یک برنامه سه ساله سطح گلخانه‌های استان به میزان ۲۴۷ هکتار توسعه پیدا کند.

وی گفت: ایجاد گلخانه‌ها می‌تواند نقش مهمی در کاهش میزان مصرف آب و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی داشته باشد. همچنین ایجاد اشتغال پایدار از دیگر مزایای توسعه گلخانه‌ها است.

بهرامی ادامه داد: توسعه گلخانه‌ها می‌تواند نقش مهمی در افزایش میزان تولیدات صادرات محور در استان کرمانشاه داشته باشد که این موضوع در کنار مرزی بودن استان کرمانشاه و برخورداری از تمامی امکانات ارتباطی زمینی، هوایی و ریلی می‌تواند موجب صادرات محصولات گلخانه‌ای از استان کرمانشاه به خارج از کشور داشته باشد.

بهرامی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در استان ۳۲ هکتار گلخانه فعال داریم، گفت: همچینن ۲۱ هکتار گلخانه غیرفعال در سطح استان وجود دارد که در تلاشیم تا این گلخانه‌ها نیز با دریافت حمایت‌های محتلف به چرخه تولید بازگردند.

وی ادامه داد: قرار شده در کارگروه تسهیل مشکلات این گلخانه‌های غیرفعال مطرح و حل شود و امیدواریم امسال شاهد بازگشت تمامی این واحدها به فاز تولید باشیم.

کارشناس مسئول توسعه گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس اشاره‌ای هم به ایجاد باغات انگور رقم “رد گلوب” در یکی از گلخانه‌های استان و برنامه ریزی برای به بازار آمدن زودهنگام محصولاین گلخانه داشت و افزود: اگر انگور رقم ردگلوب یک و نیم ماه زود تر به بازار برسد به عنوان انگور نوبرانه در کشور عرضه می‌شود که می‌تواند درآمدزایی خوبی برای استان در پی داشته باشد.

کد خبر: ۹۸۰۴۰۱۰۰۰۰۳