بلدیه | معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۲۰ از آغاز دوره‌های آموزشی رایگان گل و گیاه با کاربری عملی و کار در گلخانه‌های تخصصی ویژه شهروندان این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ سعید شیرازی با بیان این مطلب گفت: دوره های آموزشی ترم تابستان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه ۲۰ با رویکرد فعالیت های عملیاتی در گلخانه های تخصصی آغاز شده است.

شیرازی با اشاره به اینکه تمامی دوره های آموزشی رایگان انجام می شود، افزود: شهروندان با شرکت در این دوره ها می توانند از امکانات ۴ گلخانه با مساحت بیش از یک هزار مترمربع و انواع گونه های گیاهان آپارتمانی، درختچه و نشاء های فصلی بهره مند شوند.

وی فعالیت های پژوهشی و مشاوره های مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه ۲۰ نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد سایت های متنوع شامل گونه های گل داوودی، سبزیجات و گیاهان دارویی از دیگر بخش های فعال این مرکز آموزشی است.

شیرازی با اشاره به اینکه طراحی فضای سبز محوطه بیرونی مرکز آموزشی و فضای گلخانه ها به نحوی است که طراوت و شادابی را به شهروندان القاء می کند، ادامه داد: بازدید های علمی، تفریحی و آموزشی از موسسه های تحقیقات کشاورزی و بازار گل از دیگر فعالیت های پیش بینی شده برای شهروندان است.

شیرازی گفت: تولید ورمی کمپوست، پرورش قارچ، نگهداری گیاهان آپارتمانی، تراریوم، آشنایی با آفات و بیماری های گیاهی، فضای سبز و بنفشه آفریقایی از جمله دوره های آموزشی فصل تابستان مرکزتحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه است.

معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۲۰ یادآور شد: مرکز تخصصی گل و گیاه شهرداری آمادگی اجرای دوره های آموزشی در سراهای محلات، پایگاههای بسیج و پایگاههای تابستانه مدارس را نیز دارد.

بر اساس این گزارش مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه ۲۰ در بزرگراه شهید کریمی شرق به غرب، بعد از پل شهدای فاطمیون، کوچه تراب، بوستان فجر واقع شده است و علاقه مندان برای بهره مندی از خدمات این مرکز می توانند ضمن مراجعه حضوری با شماره های ۹۶۰۲۹۵۴۷ و ۹۶۰۲۹۵۴۹ تماس بگیرند.