رئیس اداره جهاد کشاورزی قرچک گفت: هدف از توسعه گلخانه‌ها انتقال کشت ها از فضای باز به داخل گلخانه‌ها ایجاد تعادل سفره‌های آب زیر زمینی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قرچک آنلاین; جلسه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای شهرستان قرچک به ریاست فرماندار و علی اشرف کریمیان رئیس اداره جهاد کشاورزی و دیگر اعضا برگزار شد.

مسعود مرسل‌پور فرماندار قرچک دراین جلسه با اشاره به نامگذری اسال توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: کشت‌های گلخانه‌ای در بخش کشاورزی پیشرو اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در جامعه است.

وی گفت: مسئولان باید برای رفع مشکلات کشاورزان تلاش کنند و آسیب های حوزه کشت گلخانه ای مرتفع گردد تا گام های اساسی برای توسعه کشت های گلخانه ای برداشته شود.

مرسل‌پور از کشاورزان که به‌عنوان تولیدکنندگان روستایی در زمینه تولید و اشتغال فعالیت دارند، درخواست کرد که در هر زمانی به مشکل و موردی از سوی مسؤولان ذی‌ربط برخورد کردند، برای رفع آن به فرمانداری مراجعه کنند.

علی اشرف کریمیان رئیس اداره جهاد کشاورزی قرچک در ادامه بیان کرد: در اثر تغییرات اقلیمی و کاهش نزولات جوی ضروری است کشت های سبزی و صیفی را از فضای آزاد به فضای بسته و گلخانه ای منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: هدف از توسعه گلخانه‌ها انتقال کشت ها از فضای باز به داخل گلخانه‌ها ایجاد تعادل سفره‌های آب زیر زمینی است.

کریمیان با بیان اینکه در توسعه گلخانه‌ای بازار محصولات نیز دیده شود، گفت: باید نیاز سنجی از بازارهای منطقه صورت گیرد و متناسب با نیاز آنها محصول تولید شود.

وی تاکید کرد: حمایت از توسعه کشت در محیط های کنترل شده و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت می تواند به روند گسترش کشت محصولات گلخانه ای در شهرستان کمک کند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی قرچک در پایان خاطرنشان کرد: تهیه طرح جامع الگوی کشت مناسب برای مناطق مختلف و ابلاغ آن همچنین می تواند موجب افزایش بهره وری و سطح درآمد کشاورزان شود و جهاد کشاورزی در این زمینه با قوت پیش برده و نهایی است.

شناسه خبر: ۱۲۰۹۴۴۰