احداث دو پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان تهران زمینه ساز ورود تولیدات کشاورزی ایران به بازارهای خارجی است، همچنین سطح زیرکشت گلخانه‌های استان تهران بیش از ۳ هزار هکتار است.
علی اشرف منصوری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در همایش محصولات گلخانه، تولید و اشتغال پایدار که چهارشنبه در بوستان گفتگو محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران برگزار شد با بیان این مطلب افزود: استان تهران دارای ۱.۲ درصد اراضی کشاورزی کشور است که ۵.۵ درصد تولید محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.
منصوری با اشاره به اینکه با کاهش سود تسهیلات بانکی سعی در ارائه تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان داریم، افزود: احداث دو پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان تهران در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بوده که نخستین پایانه مربوط به گل و گیاه در اسلامشهر به صورت محدود کار خود را آغاز کرده و احداث پایانه دیگر در شهرستان پیشوا در حال پیگیری است، این در حالی است که پایانه پیشوا پیشرفت محسوسی ندارد و از سرمایه گذاران دیگر درخواست داریم تا برای تکمیل این پایانه ورود کنند.‌
وی با بیان اینکه سطح گلخانه های استان تهران ۳ هزار و ۱۵۰ هکتار است، تصریح کرد: سطح گلخانه های کشور حدود ۱۱ هزارهکتار است که تا افق ۱۴۰۴ پیش بینی می شود این میزان به ۴٨ هزار هکتار برسد.
منصوری گفت: تولید گل شاخه بریده در جهان ۱۰ میلیارد و ۲۰ میلیون قطعه است که سهم ایران از این میزان تولید، یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون گل شاخه بریده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از کندی احداث تصفیه خانه های ورودی تهران ابراز تاسف کرد و گفت: انگیزه تغییرکاربری اراضی کشاورزی شدت گرفته که باید با توسعه گلخانه‌ها از این کار جلوگیری شود.

کد خبر: ۵۰۱۹۲