مدیریت اداره جهاد کشاورزی خلخال گفت: شهرک گلخانه ای شهرستان خلخال منتظر تخصیص آب از استان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما به نقل از ازناو، بهبود علیزاده در هفته گرامیداشت تاسیس جهاد کشاورزی در جلسه ای با خبرنگاران خبرگزاری‌های رسمی شهرستان خلخال ضمن اشاره به اینکه شهرستان خلخال ظرفیت عظیم ومطلوبی در جهت پرورش گل و کشت محصولات گلخانه‌ای دارد گفت: برای ایجادشهرک گلخانه‌ای تمامی مقدمات فراهم است و فقط منتظر تخصیص آب هستیم.

علیزاده گفت: کل نیاز آبی این شهرک گلخانه با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی بررسی و میزان آن ۱۲ لیتر اعلام شده که ۴ لیتر در ثانیه آن از چاه و بقیه باید از محل دیگری از سوی امور آب اختصاص یابد.

مدیریت جهاد شهرستان خلخال ضمن تقدیر از فرماندار و نماینده مردم خلخال وکوثر در پیگیری تخصیص آب برای ادامه روند شهرک گلخانهای خلخال در جاده طولش گفت: در حال حاضر بزرگترین گلخانه گل رز هلندی در جاده خلخال به اسالم درمحدوده روستای خوجین با عرضه بهترین محصولات به ده ها استان کشور در حال فعالیت که موجبات اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم هموطنان را هم در شهر خلخال و هم در سایر استان ها موجب شده است.

بهبود علیزاده گفت: شهرک گلخانه ای خلخال در مساحد ۶/۲۲ هکتار با امکانات مدرن و بروز شهرک های گلخانه‌ای ایجاد خواهد شد.

علیزاده اضافه کرد: امسال برای تاسیس گلخانه روستای طولش برای بخش خصوص بیش از ۲۶۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده و در بخش خورش رستم نیز مجوز گلخانه سبزی و صیفی جات برای دو واحدصادر شده که در حال انجام امورات هستند.

علیزاده اضافه کرد: در حوزه تغییر الگوی کشت  محصولات زراعی و باغی در جهت اقتصادی نمودن و افزایش درآمد خانوارهای روستایی و کشاورز اقدامات اساسی انجام شده و با تاکید رئیس کارگروه کشاورزی شهرستان خلخال سعی بر کشت ارقام کم آب بر و اقتصادی توصیه شده است.

دبیر کارگروه جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: در شهرستان خلخال توزیع گل محمدی با ۱۶۰ هزار بوته آغاز شده که به لحاظ آب و هوایی این شهرستان با این ارقام سازگار  است.

علیزاده از آغاز عملیات از اول امسال در خصوص اصلاح ارقام نامطلوب گردوی شهرستان خلخال خبر داد وگفت: این اقدامات نیز با توزیع نهال چندلرو پیوند سرشاخه کاری در بیشترین سطح باغات گردو در شهرستان خلخال ا نجام یافته است.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: توسعه کشت زعفران همچنان در اولویت محصولات پرارزش شهرستان خلخال بوده و بیش از ۱۰ تن پیاز زعفران امسال در ۹ ماه اخیر بین کشاورزان و علاقمندان به کسب و کار در این زمینه توزیع شده است.

دبیر کارگروه کشاورزی شهرستان خلخال اظهار داشت: در زمینه توسعه

نهال های گلدانی و با ارزش افزوده بالا بیش از ۱۰۰۰ اصله نهال گلدانی پسته درشهرستان خلخال در ارقام خوب توزیع شده که انتظار می رود با همراهی کشاورزان و علاقمندان به اشتغالزایی در این زمینه شاهد توسعه اشتغال در این زمینه باشیم.

مدیریت جهاد کشاورزی  از کشت آزمایشی ذغال اخته برای اولین بار در شهرستان خلخال خبر داد وگفت: کشت وتوسعه سنجد اصلاح شده، زرشک بیدانه  و توزیع نهاده های کشاورزی بذر اصلاح شده یونجه، کودهای شیمیایی و توزیع ۲۸ هزار اصله نهال اصلاح شده از انواع درختان میوه از جلمه اقدامات جهاد کشاورزی در حوزه باغبانی بوده است.

وی با تبریک هفته جهاد کشاورزی گفت:  حوزه اداره تولیدات گیاهی شهرستان خلخال در جهت ترغیب و تشویق کشاورزان و حمایت از آنان برای داشتن یک کشاورزی مطلوب و با صرفه اقتصادی بالا در روستاها تلاش می کند.

کد مطلب: ۷۴۱۷۰