رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان بیان کرد: در سطح استان همدان بیش از ٧٣ هزار هکتار باغ انگور وجود دارد که ٣۰ درصد آن در شهرستان ملایر قرارگرفته است.

به گزارش ایسنا، منصور رضوانی‌جلال در پنجمین جشنواره ملی خوشه برتر انگور ملایر با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی، افزود: این شهرستان ۵۰ درصد تولید انگور استان را به خود اختصاص داده و یک شهرستان باغی به شمار می رود و همواره باغداران آن در این حوزه پیشگام و نمونه بوده اند.

وی با اشاره به اینکه میانگین تولید انگور در هکتار در باغات ملایر ٢٣.۵ تن است، افزود: این درحالیست که امسال “غفاری”، باغدار نمونه ملایری در روستای جوراب توانست این رکورد را بشکند و در هر هکتار ١۰۵ تن برداشت محصول داشته باشد.

رضوانی جلال به ظرفیت عظیم ملایر در حوزه باغداری اشاره و اظهار کرد: با توجه به وجود مشکلات عدیده در زمینه تأمین آب کشاورزی، در دولت یازدهم و دوازدهم تحول عظیمی در حوزه آبیاری نوین صورت گرفت و درهمین راستا مبلغ ١١۰ میلیارد تومان اعتبار به استان همدان تخصیص داده شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه ٨۵ درصد تسهیلات اهدایی در این زمینه بلاعوض است، تصریح کرد: با توجه به جایگاه شاخص ملایر در بخش کشاورزی استان، هیچگونه محدودیت پذیرش تقاضا نداریم و به هر فردی که درخواست آبیاری نوین ارئه دهد، تسهیلات مورد نیاز پرداخت خواهد شد. این اقدامات سبب صرفه جویی در منایع آبی، افزایش بهره وری، اشتغالزایی و درآمدزایی بیشتر کشاورزان و باغدران خواهد شد.

وی همچنین پیشنهاد داد تا با ایجاد گلخانه هایی در زمینه تولید انگور خارج از فصل نیز در ملایر وارد عمل شوند تا با تولید انگور و مشتقات آن با ارزش افزوده بالاتر محصولات ملایر در سطح ملی و بین المللی صادر شود.

کد خبر: ۹۶۰۶۲۴۱۳۵۱۵