استاندارقزوین گفت: استان قزوین ظرفیت مناسبی را در بخش‌های مختلف دارد و در کشت گلخانه‌ای باید به عنوان الگو در کشور مطرح شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی عصر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین برگزار شد.

در این جلسه که برخی از مدیران کل ادارات و نمایندگانی از بخش خصوصی حضور داشتند، موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار قزوین در این نشست اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم مشکلات کارگران حقوقی و حقیقی را در حوزه‌های مختلف حل کنیم.

فریدون همتی افزود: اگر بخواهیم سرمایه‌گذاری عظیمی در بخش کشت گلخانه‌ای صورت بگیرد باید اقدامات مهم و بالایی را انجام دهیم تا بتوان از حالت کشت سنتی به سمت کشت‌های علمی و نوین حرکت کرد.

وی ادامه داد: استان قزوین ظرفیت‌های مناسبی را در حوزه‌های مختلف به خود اختصاص می‌دهد به گونه‌ای که حرکت مناسب در حوزه کشت گلخانه‌ای می‌تواند تأثیرات ارزشمندی را به همراه داشته باشد.

استاندار قزوین عنوان کرد: فعالیت و وضعیت گیری‌ها در حوزه کشت گلخانه‌ای باید آگاهانه و هدفمند باشد که در صورت تحقق این مهم، وضعیت در کشت گلخانه‌ای وضعیت مناسبی را شامل می‌شود.

همتی خاطرنشان کرد: سهم قابل توجهی برای حوزه کشت گلخانه‌ای در کشور پیش‌بینی شده است که استان قزوین هم در این زمینه سهمی یک هزار هکتار را به خود اختصاص می‌دهد.

همتی به انجام اقدامات جدی در حوزه کشت گلخانه‌ای تأکید و تصریح کرد: اقدام و فعالیت در این حوزه نیازمند حسابرسی دقیق و آگاهانه بوده به گونه‌ای که استان قزوین در ساخت مجتمع بزرگ گلخانه‌ای به عنوان الگو مورد توجه قرار بگیرد و تحقق این مهم نیازمند همکاری تمام مسئولان ذیربط است.

گفتنی است در این جلسه به موضوعات مختلفی از جمله پیگیری رفع مشکلات پیمانکاران ساختمانی و عمرانی با سازمان تأمین اجتماعی، پیگیری مشکلات سرمایه‌گذاری در بخش احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های انرژی‌های نو، ارائه گزارش کارکرد احداث گلخانه‌های تجاری و آمار اطلاعات اقتصادی استان قزوین اشاره شد.

از مصوبات پیگیری رفع مشکلات پیمانکاران ساختمانی و عمرانی با سازمان تأمین اجتماعی نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سازمان تأمین اجتماعی برای اطلاع از اتمام قراردادهای پیمانکاری یا میزان مبلغ دریافتی پیمانکاران به‌صورت هم‌زمان از کارفرما و ذی‌حساب همان دستگاه استعلام کند و رونوشت هم برای پیمانکار ارسال شود.

ریاست سازمان تأمین اجتماعی بعد از بررسی راهکارهای قانونی و دریافت پیشنهاد‌ها از سازمان نظام مهندسی و انجمن‌های ذیربط، در اسرع وقت دستورالعمل تخصیص کارگاه به پیمانکار شخصیت حقیقی را با هماهنگی ستاد مرکز ارایه می‌دهد.

یادآورمی شود که در این جلسه، به ضرورت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در قزوین اشاره و به جدی گرفتن بحران آب در این استان تأکید شد.

*کشت گلخانه‌ای به عنوان یک ضرورت نه یک انتخاب، کشت ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار به عنوان ساخت گلخانه در کشور*

مزایای کشت گلخانه‌ای همچون افزایش تولید بهره‌وری در واحد سطح به میزان چند برابر از سایر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد تبادل و بررسی قرار گرفت.

کدخبر: ۱۳۹۶۰۵۳۱۰۰۱۷۲۲