رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اعلام این خبر گفت: ایجاد گلخانه‌های ارزان‌قیمت و توصیه و ترویج آن متناسب با شرایط اقلیمی در هر شهرستان، احداث گلخانه‌ها در زمین مستثنیات کشاورزان و ایجاد زنجیره تولید گلخانه‌ای از استراتژی‌های سازمان جهاد کشاورزی فارس در توسعه گلخانه‌های استان است.
به گزارش تسنیم «محمد مهدی قاسمی» در همایش ملی گلخانه‌داران سبزی و صیفی کشور افزود: در چند سال گذشته تاکید ما برای ساخت گلخانه بر سازه‌های گران‌قیمت بوده، به همین دلیل نیز توفیق زیادی در این زمینه کسب نکرده‌ایم. بنابراین باید به سمت ساخت گلخانه‌های ارزان‌قیمت و ساده‌تر برویم. استراتژی ما در سازمان جهاد کشاورزی فارس توسعه گلخانه‌های ارزان‌قیمت در اراضی مستثنیات است. البته هیچ منعی برای احداث گلخانه‌های پیشرفته و گران‌قیمت وجود ندارد.
وی با بیان این‌که فارس ۸۰ هزار هکتار سطح زیر کشت سبزی و صیفی دارد که اگر بتوان بهره‌وری را در این سطح دوبرابر کرد بیش از ۳۲۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود، اظهار کرد: در ایران بیش از ۱۱ هزار هکتار گلخانه وجود دارد که در افق ۱۴۰۴ باید به ۴۸ هزار هکتار برسد. در فارس نیز باید طی ۱۰ سال آینده بیش از ۷ هزار هکتار گلخانه ایجاد شود.

فائق آمدن بر مشکلات ناشی از کم‌آبی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان این‌که ایجاد گلخانه‌ها یکی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی در کشور برای فائق آمدن بر مشکلات کم‌آبی و تولید محصول پایدار است، عنوان کرد: ایجاد گلخانه در فارس به دلیل بحران کم‌آبی ضروری است.
وی افزود: استان به منابع آب زیرزمینی وابسته بوده و به دلیل برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی در چند دهه اخیر با افت بسیار شدید آب مواجه شده است. باید از روش‌های دیگری که بهره‌وری آب را بالا می‌برد و اشتغال دائم ایجاد می‌کند، مواد غذایی مورد نیاز مردم را تولید کرد.
قاسمی بیان کرد: در ایران به ازای هر مترمکعب آب ۰/۷ تا ۰/۸ کیلوگرم محصول تولید می‌شود این در حالی است که در جهان به طور متوسط به ازای هر مترمکعب آب ۱/۵ کیلوگرم محصول تولید خواهد شد. بنابراین یکی از روش‌هایی که می‌توان با اجرای آن بهره‌وری آب را بالا برد، ایجاد گلخانه‌هاست که بهره‌وری آب را نسبت به کشت در فضای باز ۲ تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد.