به گزارش همشهری‏، کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان به فارس گفت: امسال کشاورزان ایرانشهری ۶۵هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت محصول خیار گلخانه‌ای اختصاص داده‌اند به طوری که نسبت به سال گذشته ۱۰درصد افزایش یافته است.
علی شریعتمداری اظهارکرد: استفاده بهینه ازآب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران وسوددهی بالا موجب شده کشاورزان هرسال سطح زیرکشت خیارگلخانه‌ای را افزایش دهند.
وی افزود: ازهرهکتارگلخانه‌های ایرانشهربه طورمتوسط ۱۵۰تن خیاربرداشت می‌شود و این درحالی است که درفضای باز در هر هکتار۵۰ تن خیارتولید می‌شود.
این مسئول با بیان این‌که خیارگلخانه‌ای ایرانشهرعلاوه براستان به نقاط دیگرکشورهم عرضه می‌شود، گفت: کشت این محصول از مهرماه آغازشده وبرداشت آن که پس ازگذشت یک دوره ۴۰روزه آغا می‌شود تا اردیبهشت ادامه دارد.
کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی ایرانشهر افزود: بیش از۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم درتولید وعرضه خیارگلخانه‌ای دراین شهرستان مشغول به‌کار هستند.
عبدالمجید کهرازه یکی ازگلخانه‌داران ایرانشهرگفت: نبود صنایع تبدیلی وبسته بندی موجب شده تا محصول ما با قیمت پایین توسط واسطه‌ها خریداری و عرضه شود.
وی گفت: سالانه بیش از۲هزار تن محصول خیارتولید و به مناطق مختلف داخل وخارج کشور ازجمله کشورهای پاکستان و افغانستان صادرمی کنیم.