مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: امسال برای توسعه ۲۵ هکتاری گلخانه‌های بهره بردار در استان برنامه ریزی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی اکبری مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: افزایش ۲۵ هکتاری گلخانه‌های بهره بردار در استان می‌تواند موجب بهبود عملکرد و رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی محصولات کشاورزی گلخانه‌ای استان شود.

این مسوول یادآور شد: توسعه یاد شده مختص گلخانه‌هایی است که به بهره برداری و مرحله تولید محصول می‌رسند، چرا که گلخانه‌های در حال ساخت و ساز در استان قزوین به مراتب مساحت بیشتری دارند، اما در سال‌های بعد به بهره برداری می‌رسند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به ساخت واحد‌های گلخانه‌ای در شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان و همچنین یک شهرک گلخانه‌ای دیگر در شهرستان آبیک با سرمایه گذاری بخش خصوصی، گفت: با راه اندازی و بهره برداری از واحد‌های گلخانه‌ای در این شهرک‌ها شاهد رشد ۲ برابری تولید محصولات گلخانه‌ای در استان خواهیم بود.

اکبری خاطرنشان کرد: کاهش قابل توجه مصرف آب در کنار رشد تولید و امکان کشت در چهارفصل از مزایای فعالیت‌های کشاورزی گلخانه‌ای به شمار می‌رود.

در حال حاضر ۱۳۴ وامد گلخانه در استان قزوین دارای پروانه بهره برداری هستند.

این واحد‌ها در فضایی به وسعت حدود ۷۰ هکتار به فعالیت می‌پردازند.

کد خبر: ۷۷۳۰۰۲۹